Kirjoitan aiheesta josta on varmaan moni kirjoittanut. En jaksanut ruveta yksitellen käymään viestejä läpi.
Olen naimisissa ja 5 lapsen äiti(kotiäiti), 3 vanhempaa lasta on entisestä liitosta joka loppui kun silloin nuorin oli kuukauden ikäinen. Entisestä liitossa sain kokea niin henkistä kuin fyysistä väkivaltaa ja olen kiitollinen että sain itseni repästyä suhteesta pois ajoissa. Kotiäiti olen ollut jo yli 11 vuotta. Nyt moni ajattelee miksi olet kotona 😐. Mutta ex-mieheni ei halunnut että menen kouluun tai töihin ja silloin minun itsetuntoni oli polettu niin maan rakoon etten uskaltanut vastustaa. Nykyisen mieheni olen tuntenut jo lapsuudesta asti ja kun muutimme yhteen niin minun oli tarkoitus lähtä opiskelemaan mutta kuinkas kävi oli neljäs lapsi tulossa…
Nyt piti syyskuun alussa alkaa iltakoulu mutta yllättäin kävikin niin etten päässyt kun mieheni työpaikalla tuli miehistö vaje ja ne työtekijä jotka enään on firmassa joutuvat tekemään todella pitkiä päiviä. Olemme mieheni työn perässä muuttaneet toiselle puolella suomea. Sain tässä pari päivää sitten raivokohtauksen ja huusin miehelleni että sinun takia jätin ystäväni,sukuni,harrastukseni ja miksi… Siksi että olen taas kodin vanki, täällä ei ole minulla ystäviä, ei ketään kenelle puhuisin,ei mahdollisuutta harrastaa kun ei ole ketään kuka joskus katsoisi lapsia (nuorin 6kk). Mieheni sanoi että kyllä hän auttaisi jos ei olis niin paljon töitä. Entä minä? Olenko itsekäs kun haluan omaa aikaa ilman että lapset tappelevat/huutavat/itkevät vieressä? Onko liikaa vaadittu että etes tunnin viikossa saisin ihan omaa aikaa? Ikävä kyllä on tässä perheessä. Moni on minulle sanonut ettei minulla ole mitään syytä masentua(näin sanoo minun sukulaiset kuin miehenikin suku). Tarvitaanko siihen syy? Voiko masennuksen muka pyyhkiä pois? Minä en voi vaikka kuinka yritän…
Tammikuussa olisi sit mahdollisuus koulu aloittaa vaikka nyt jouduinkin sitä lykkäämään mutta tiedän ja tunnen että jos joudun vielä tämän loppu vuoden olemaan talon vanki niin sekoan loppulisesti eikä minusta ole sit enään kouluun 😭
En enään saa syötyä, en nukuttua, siivoan vain päivästä toiseen ja kuuntelen lasten tappelua/huutoa/itkua siinä samalla…
Haluaisin kadota jonnekin mistä kukaan ei minua löydä ☹️ En osaa enään etes olla iloinen lasten hyvistä suorituksista niin koulussa kuin harrastuksissa.
Kiitos jos jaksoit lukean tämän sekavan viestin loppuun asti 🙂🌻