Bibon kanssa eläminen on liian rankkaa
Olen ollut puolisoni kanssa yhdessä jo lähes 20 vuotta, lapsia oa pari ja he ovat nyt teini-ikäisiä.
Puolisoni sairastaa kaksisuuntaista ja on ollut työkyvytön jo useamman vuoden.
Parisuhteemme on täysin kuollut, ei lämpöä eikä läheisyyttä, eikä oikein enää mitään muutakaan yhteistä.
Hän on minulle taakka, lähinnä masentunut, ei ole kiinnostunut, kenestäkään eikä mistään, ei jaksa tehdä mitään, eikä halua nähdä ketään. Koitan raahata häntä mukaani jonnekkin että pääsisi täältä kotoa hieman tuulettumaan.
Hän ei jaksa kiinnostua minun asioistani, vaan lähinnä puhuu omasta sairaudestaan. Lähinnä hän vaan on, ei tee mitään.Lääkitys hänellä on niin kunnossa kun vaan ilmeisesti voi olla ja hoitosuhdekkin on. Mutta yhtäkään kodin ulkopuolista kontaktia hänellä ei ole, ei ikinä käy missään muualla kun kaupassa tai jossain pienillä asioilla.
Olen itse iloinen ja rakastan elämää, ja koitan olla positiivinen, mutta ikävä kyllä, kotona, puolisoni lähellä tämä kaikki elämänilo ja positiivisuus häviää ja olen enemminkin masentunut ja väsynyt. Yöt menevät usein valvoessa ja ahdistuksen kourissa.
Olen miettinyt eroa nyt jo noin viitisen vuotta, olen puhunut hänellekkin siitä, ja koittanut josko saisimme tämän jotenkin toimimaan, mutta nyt tuntuu että en vaan jaksa, sekoan itsekkin, valvon yöt, kokoajan oksettaa ja ahdistaa.
Olen loukussa, vankilassa, olen luvannut rakastaa myötä ja vastämäessä. En halua toista jättää yksin, mutta en vaan jaksa enää tätä
😭😭