Aviomiehen monien vuosien uskottomuus
Minulla on aika kinkkinen tilanne. Olen ollut naimisissa mieheni kanssa viisi vuotta. Meillä ei ole lapsia. Aloitimme parisuhdeneuvonnassa käymisen noin kolme vuotta sitten, kun epäilin miestäni uskottomuudesta. Mieheni työskentelee ravintola-alalla, ja hänen on helppo pettää työnsä puolesta. Parisuhdeneuvonnassa minut saatiin kuitenkin kerta toisensa jälkeen vakuuttuneeksi, että kyse on minun ylimustasukkaisuudesta. Neuvonnassa keskusteltiinkin ihan jostain muista asioista, kuin puolison uskottomuudesta.
Kunnes….viime keväänä jouduimme muuttamaan erilleen pariksi kuukaudeksi omaiseni sairastumisen vuoksi. Yksiömme oli liian pieni kolmelle henkilölle, joten hän muutti äidilleen pariksi kuukaudeksi. Sillä aikaa kun hän asui äidillään, hän lopetti seksuaalisen kanssakäymisen kokonaan. Kun välillä päivisin soitin miehelleni (äiti oli töissä päivisin) hänen seurassaan oli joku toinen nainen, koska hän saattoi kävellä korkokengillään tai vetäistä takin päälle, miehen seistessä vieressä. Jos kysyin kenen naisen seurassa olet, niin mieheni pilkkasi minua ja kyseli olenko tullut hulluksi jne. Olen löytänyt automme takapenkiltä naisen hiuslenkin, jos olen lainannut miehelle päiväksi auton. Ja muitakin merkkejä on ollut myös kodissamme, että joku vieras nainen siellä on käynyt.
Syy miksi aloin epäillä miestäni pettämisestä oli jälkeenpäin ihan luonnolliset ja oikeastaan aika selviä pettämisen merkkejä. Hän alkoi salailla, pisti puhelimiin lukituskoodin, salasi rahankäyttönsä, lopetti huomionosoitukset, lahjat, hellyyden ja läheisyyden. Lopetti lähestulkoon seksi kokonaan. Selittämättömiä poissaoloja yöllä jne. kaikissa parisuhdetapaamisissa mies kuitenkin onnistui kiistämään aina kaiken, ja halusin uskoa miestäni. Miksei parisuhdeterapeutti ottanut vakavasti epäilyksiäni?
Kesällä oli parempi jakso, kun olin raskaana. Hän oli lempeä, rakastava, huomaavainen, hellä ja halusi seksiä jokapäivä. Sain syksyllä keskenmenon vatsaepidemian vuoksi, ja heti keskenmenosta alkoi taas miehen etääntyminen. Nyt tilanne on todella paha. Mies ei enää puhu minulle mistään mitään, on todella kylmä ja etäinen, ei halua seksiä. Voin sanoa suoraan, että varsinainen julmuri.
Aloitin vuosi sitten terapian, ja olen vasta oman terapian aikana ruvennut pikkuhiljaa tajuamaan, mitä silmieni alla tapahtuu. Nyt enää haluan todisteet uskottomuudesta, ja pistää miehen valitsemaan minun ja muiden naisen/naisten välillä + ja jos mies jatkaa samalla tyylillä, niin sitten minä valitsen. Miten saan todisteet uskottomuudesta? Minulla on vaikea lähteä minnekään pusikkoon kyttäämään ketään, koska olen työssäkäyvä omaishoitaja. Minulla ei yksinkertaisesti ole aikaa sellaiseen.
Välillä minulla on intuitio, että kaikki hänen työpaikalla tietää miehen pettämistouhuista, koska aloin epäillä samoihin aikoihin kun mies aloitti ko. ravintolassa työt. Mies on komea. Hänellä on ollut jonkin verran alkoholin kanssa ongelmia, ja olen pari kertaa törmännyt sellaiseenkin tilanteeseen, että hän on yrittänyt kännissä flirttailla jonkun naisen kanssa. Sekin tuntunut tosi pahalta.
Summa summarum. Olen kyllästynyt tähän elämättömään elämään ja ainaisessa epäilyksessä elämiseen. Neuvoja, haleja ja tukea, kiitos <3 😍