Hei,
Olen uusi täällä. Oli pakko löytää joku, joka kuuntelisi alusta loppuun keskeyttämättä 🙂
Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa 8 vuotta ja yhdessä jo 13 vuotta. Periaatteessa kaikki on hyvin; oma talo (tosin velkaa paljon), kaksi ihanaa lasta, ei väkivaltaa, päihteitä, mies huomioi minua, pussaa ja kertoo rakastavansa. Kannustaa ja tukeekin. jakaa myös nykyään kotityöt kanssani. En ole koskaan ollut mieheeni tulisen rakastunu, tavallaan hän vänkäsi niin kauan, että suostuin ja nyt viime vuosina olen kokenut, että kaikki rakkaus mitä vähän on minun puolelta ollut joskus, on kadonnut. En ikävöi koskaan miestäni, ahdistun yhteisistä lomista, viikonlopuista. Kaikki hänen tapansa ovat alkaneet ärsyttää. Tuntuu, että hän on niin hallitseva, että minulle ei jää tilaa, hän vie kaiken hapen.
Syitä rakkauden kuolemiseen on monia; kannoin päävastuun perheestä, kun ensimmäinen lapsemme oli pieni (mieheni olisi halunnut minun tekevän abortin) miestäni kiinnosti enemmän tietokonen ja ystävät, näin jatkui kunnes laitoin hänet seinää vasten jos rakastaa minua menee kanssani naimisiin ja alkaa ajatella yhteistä tulevaisuuttamme. Häissämme mies huomioi minut kerran; sillä hetkellä kun sanoi tahdon ja sitten bilettikin kavereiden kanssa. Voitte kuvitella miltä tuntui! Löysimme talon, jota mies remontoi isänsä kanssa (minun isäni työn jälki ei kelvannut vaikka ammatiltaan kirvesmies). Minä hoidin työni ja lapsen. Mies tuli kotiin öisin. Minä en olisi halunnut kys.taloa, sen valtavan remontin vuoksi ja muutenkin, jokin tökki…Talosta tuli sellainen, kun appiukkoni halusi. En koskaan ole sopeutunut tänne, en koe kodikseni. Anoppi on vähätellyt ja arvostellut minua aina, mies ei koskaan ota minua tosissaan tai puolusta, kuulemma vain liioittelen tai kuvittelen. Pahinta oli, kun naapurini haukkui minut ja LAPSENI, mies nyökytteli vieressä ja käski minun pyytää anteeksi sitä että suutuin(siis puolustin lastani!).
Ja nyt pääsemme asiaan eli olen sairastanut vakavan masennuksen ja ollut jopa sairaalahoidossa pari vuotta sitten. Tuon ajanjakson jälkeen mieheni vasta ymmärsi sen,mitä olin vuosikausia anellut; hän alkoi osallistumaan kodinhoitoon (kun oli pakko hoitaa kaikki, kun minä en voinut).
Nyt olen jo aikalailla parantunut; palannut työelämään ja opiskelen ja koen olevani onnellinen, MUTTA kotona ahdistun, väsähdän ja lamaannun. Olen kuin eri ihminen; kaikki energia ja ilo katoaa minusta.Miehen läsnäolo häiritsee, tuntuu, että hän vaatii minulta kokoajan jotain. Ainakin seksiä. Minulla on halut menneet täysin. Innostun kyllä jos oikein pakotan itseni alkamaan siihen, mutta muuten….ei voisi vähempää käydä mielessä. Avioeroa on nyt mietitty, kuten joka ikinen vuosi ja terapeuttini ja lääkärini mielestä ero on ainoa ratkaisu, jotta paranen kokonaan ja lastenkin kannalta järkevin ratkaisu. Nyt he näkevät kuinka äiti on koko ajan onneton. Mutta ero tuntuu vaikealta; mieshän on hyvä ihminen, tekee nyt kaiken sen mitä olen toivonut, puhuu hempeitä ja rakastaa, on loistava isä, taloudellisestikin pärjäämme nyt suht hyvin…Voinko minä enää oppia luottamaan ja rakastamaan, sydämessäni hylkäsin hänet sairaalassaoloni aikana jo (petyin, kun hän ei kertaakaan soittanut ja kysynyt miten voin?)
Pitkä tarina ja paljon tärkeääkin jäi pois, mutta haluaisin kuulla mielipiteitänne, mitä tekisit? Tai oletko ollut tai olet vastaavassa tilanteessa?