Hei.
Vaimoni ehdotti itkien asumuseroa eilen.
Ongelmia parisuhteessa on ollut pitkän aikaa. Aina välillä on mennyt hyvin ja sitten taas vanhat ongelmat tulleet riitojen yhteydessä esille. Vaimolla oli aikoinaan (6v sitten) uskottomuutta ja luottamuksen kanssa ollut siitä asti ongelmia. Itsellä on selkeää mustasukkaisuutta ja vainoharhaisuutta havaittavissa ja varmaan nämä aiemmat tapaukset on sitä vahvistanut. Joulukuun alussa vaimoni jäi valkoisesta valheesta jälleen kiinni, mutta sen selityksen olen osaltani uskonut, mutta vainoharhaisuus tuli itsellä vahvemmin nyt viime aikoina esille.
Itsellä on takana hyvin vaikea loppuvuosi. Isäni kuoli lokakuussa ja olen siitä asti hoitanut äitini juoksevia asioita sekä hoidin hautajaisjärjestelyt sekä perunkirjoitukset kokonaan. Töissä oli kiireisin aika juuri isäni kuoleman aikoihin ja samaan kiireeseen tuli vielä lisä haasteita töissä lakkojen vuoksi. Jotenkin tuo vaimon valkoinen valhe oli niinkuin kirsikka kakun päälle kaiken muun sonnan lisäksi. Oma elämä on muutenkin hektistä. Ajan n160km päivässä työmatkoja. Toimin koripallossa ja jalkapallossa valmennushommissa, joten viikosta 3 iltaa menee aina lasten treeneissä ja viikonloppuisin on aika usein pelimatkoja. Itsellä siis kaksi lasta 8v ja 11v.
Itse aloitin viikko sitten terapian omien ahdistuksieni vuoksi. Yksi istunto siis takana ja ensi viikolla jatkuu. Ensimmäisen istunnon jälkeen puhuttiin vaimon kanssa pitkään ja meillä oli hyvä keskustelu silloin. Viikossa kumminkin vaimo oli päätynyt tähän asumusero ratkaisuun, joten vähän puun takaa tuli.
Nyt pitäisi siis suunnitella asumis ratkaisuja. Onko jollain antaa vinkkejä? Ainut vaihtoehto on mielestäni jäädä nykyiselle paikkakunnalle, että pystytään lasten asiat hoitamaan.
Mites asumuseron osalta raha-asiat? Minä tienaan käteen hieman enemmän kuin vaimoni. Minun tililtä on aina maksettu asuntolainat ja osa laskuista. Vaimoni on pääasiassa hoitanut joitakin laskuja ja ruokakauppaostokset. Tulisiko kumminkin tällaisessa ero ratkaisussa pitää ns. Omat rahansa ja kulut laitetaan puoliksi (omistukset on 50/50). Vaimoni on kuukausittain aina siirtänyt minun tililtä rahaa itselleen, koska omat rahat ei riitä. Nythän kuluja on varmasti tulossa lisää ja jotenkin itsestä tuntuu, että en haluaisi hänen menojaan olla rahoittamassa jos tällaista erossa oloa kokeillaan.
Itse sain myös isäni kuoleman johdosta henkivakuutuksen kautta korvauksia. Onko ne ns.minun rahoja vai pitääkö minun antaa niistä puolet vaimolleni jos ero tulee? Annoin jo hänelle osan ko.korvausrahoista ja osan siirsin lapsien tilille. Vaimoni kumminkin sai sen 1500 summan tuhlattua kahdessa viikossa.
Apua siis kaipailisin käytännön asioihin???
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.