Apua kinkkiseen tilanteeseen
Hei kaikki!
Olen ihan uusi täällä… Olen aikaisemmin kirjoitellut Suomi24 suhteet palstalle, mutta siellä kun liikkuu kaikenlaisia enemmän haukkujia kuin auttajia… Päätin siirtyä tänne.
Olemme siis nuoripari minä 19vuotias tyttö ja poikaystäväni 20vuotias. Olemme seurustelleet vuotta, josta puolitoista ollaan asuttu yhdessä. Kihlossakin ollaan oltu ennen kuin vuoristorata alkoi.
Nyky tilanne on siis se, että asumme yhdessä kerrostalo kolmiossa minun pienillä 300e/kk palkkatuloilla ja sossunrahoilla. Poikaystävälläni ei ole ammatillista koulutusta, koska hän on lopettanut kaksi kertaa ammattikoulun. Nyt hän yrittää saada taksilisenssiä. Itse käyn keikkatöissä pari kertaa kuussa. Töihin meno ahdistaa aina kummasti. Haalin työvuoroja, mutta usein joudun perumaan suurimman osan niistä sillä en vain pysty/haluakkaan mennä sinne. Toisaalta aina töistä päästyäni tunnen onnistuneeni jossakin. Rahatilanne stressaa meitä molempia ja poikaystävälläni on kovat paineet taksikurssista.
Olemme siis olleet kihloissa kerran. Olemme eronneet useita kertoja, mutta eropäätöksen jälkeen palattu kuitenkin yhteen parin päivän sisällä. Suhde on ollut vuoristorataa.
Itselläni on pitkään ollut mielenterveysongelmia kuten masentuneisuutta ja ahdistuneisuutta. Sekä minulla, että poikaystävälläni on takanaan vakava masennusjakso.
Masennus on palannut poikaystävälleni. Hän ei jaksa tehdä mitään, univaikeuksia ja haluttomuutta kaikkeen.(paitsi seksiin) Pakottamalla pakotan häntä joskus tekemään vähän kotihommia.
Itselläni sama tilanne. Olen aivan burnout! Jaksamista ei riitä mihinkään muuta kuin asioihin joista pidän (shoppailu, nukkuminen, syöminen, baarit).
Olemme siis masentunut pariskunta, jolla on nyt todella vaikeaa. Toistemme tukeminen ja itsensä kasassa pitäminen on kuin työtä. Olen sitä mieltä, että rakastamme toisiamme, toistemme kanssa on hyvä olla. Riidellessäkin tuntuu, että pysymme yhdessä, sillä yhteinen aikamme on ihanaa. Riita tilantessa kuitenkin on vahvoja sanoja ja minun puoleltani välillä tökkimistä. Poikaystäväni ei ole koskaan lyönyt minua saatikka pettänyt. Pettänyt en ole minäkään (paitsi unissa, joka sekin ahdistaa minua älyttömästi).
Eli kaipaan apua siihen, miten selvittäisiin päivittäisistä asioista, ilman, että tarvitsisi erota. Ero on ollut kerran hänen puoleltaan ja pari kertaa minun puoleltani sen takia, että välillä tuntuu että sukset menee todella ristiin. AINIIN kerran erosin poikaystävästäni sen takia, kun tunsin niin voimakasta syyllisyyttä kun ajattelin parin päivän ajan erästä miestä, joka on minun mielestäni niin täydellisen näköinen. Syyllisyyden tunteet olivat järkyttävät, en kestänyt niitä. Poikaystäväni ei vastaa unelmaani ulkonäöllisesti, kuten minäkään en hänen sillä olen lihonut 30 kiloa seurustelun aikana. Mutta mutta…
Auttakaa minua!
Auttakaa minua!
Kaipaan todella apua selvittääkseni tämän tilanteen!😯🗯️