Voi sua!
Toivottavasti olet ottanut yhteyttä esim. terveyskeskukseen, sillä ihan tavallinenkin lääkäri kuuntelee suurimman hätäsi ja voi auttaa sua oikeaan suuntaan hakemaan apua.Psykologi auttaa sua, sekä lastenvalvoja.Seurakunnilla on myös diakonissoja, jotka kuuntelevat.
Mitä tulee tuohon autoon, luulisin että sulla on siihen suurempi oikeus, jos se kerran on sun nimissä. Kysyppä asiaa lähimmältä poliisilta. Nimittäin itellä oli samantapainen tilanne, avioliitto kylläkin, mutta mies jätti auton heitteille ja minulle soitettiin siitä. Onneksi en mennyt hakemaan sitä, vaikka oli toiset avaimet. Soitin poliisille, sanoi, että jos haen auton, voi auton omistajaksi merkitty henkilö syyttää mua autovarkaudesta, siis vaikka olimme naimisissa.
Eli ole tosi tarkka mitä teet ja neuvon sua tarkistamaan myös asian poliisilta.
Tuo kun sanoit, että 8v. lapsi tulee sun luo... Ota ihmeessä, jos voit ja jaksat. saat siitä vielä ison kiitoksen. Lapsi on lapsi ja syytön kaikkeen tapahtuvaan. Mies taas on täysi tollo jos pelottelee omaa lastaan itsensä tappamisella. Lapselle jää siitä taatusti ainaiset jäljet.
Jos minä olisin sinä niin tekisin aivan samoin kuin nyt olet tekemässä. Lopettaisin suhteen.
Itseäni uhkailtiin myös, sillä erolla, että se olin minä joka tapettaisiin. Aikani sitä jaksoin, mutta lopulta tuli raja eteen. Pelkäsin myös koska on se elämäni viimeinen päivä ja näkevätkö lapset, jos hän niin tekee.
Olen kuitenkin tässä, eronnut ja aloittanut uuden elämän. Tosin ex tekee kiusaa edelleen milloin milläkin asialla, mutta toistaiseksi olen selvinnyt.
Tuo sun yksinäisyys on myös asia, johon sun kannattaa kiinnittää huomiota. Onko lähelläsi esim. Mannerheimin lastensuojeluliiton toimintaa? Siellä voisit tutustua muihin äiteihin. Seurakunnat yleensä järjestävät kerhoja ym.
Ja onhan sulla netti. Ei se tietysti elävää ihmistä korvaa, mutta voit edes purkaa jonnekkin..
Älä anna periksi. Äläkä syytä itseäsi, tapahtui sitten mitä tahansa. Saattaa olla että avokkisi rauhoittuu, jos et kommentoi hänen uhkailuihin, etkä missään nimessä hermostu. Ole fiksu ja huolehdi hänenkin lapsestaan, jos voit, sillä olettaisin, että olet kuitenkin tuolle lapselle jonkin verran tuttu, jos olet hänen isänsä kanssa jo yhdessä asunutkin. Tietysti voit ottaa yhteyttä lastenvalvojaan, jos et jaksa / halua lapsesta enää huolehtia. Älä kuitenkaan käännä selkääsi.
Omille lapsillesi on pahasta, jos he näkevät sinun hakkaamisesi, lapset eivät unohda. Eli tiedät sanomattakin, että vältä niiden tilanteiden syntymistä. Omalla kohdalla, ne loppuivat kun olin itse tarpeeksi vahva sanomaan ei ja kun ilmoitin, että nyt soitan poliisille, jos taitat karvankin mun päästä. Siis poliisi tiesi jo ulkoa meidän osoitteen lopulta ja mua hävetti...
Koita jaksaa ja päästä helvetistä irti, sillä kyllä maailmalla paistaa aurinkokin 😉