Moikka, oon 20v. nuori nainen. muutin poikaystävän kanssa yhteen kaksi vuotta sitten, kaikki meni tosi hyvin oltiin ilosia ja vietettiin aikaa yhessä ja kavereiden kanssa elettiin normi arkea, sitten hän meni armeijan about vuosi sitten, ja kaikki muuttui, ajattelin aluksi että okei hän menee armeijan ja kaikki on uutta jne. ”armeijan alkuhuumaa”. Hän suuttui helposti pienistä asioista, oli pelkästään kavereiden kanssa, ei välittänyt yhtään. Mulla oli tällöin samoihin aikoihin biopsit ja lymfoomaepäily eli sairaalassa sai juosta, joten vähintä mitä oisin silloin toivonu olisi pientä tukea, mutta vastaan tuli vaan ”jos sulla olisi lymfooma lähtisikö sulta hikuset?” ”kai sä peruukkia käyttäisit ettet näytä pojalta” jne. Onneksi biopsi oli negatiivinen. Mun poikaystävä muuttui vaan väkivaltaisemmaksi, fyysisesti että psyykkisesti. huora, lutka, idiootti, kusipää on ihan tavallista joka päivä. Työnsi päin seiniä heitteli tavaroita, pelkäsin todella paljon. olin joskus monta tuntia vessassa lukkkojen takaa. Mustelmia, ruhjeita, mitä pitää selitellä! Lainasin hänelle rahaa paljon, koska kaiken tämän keskellä, rakastin silti häntä.
Sitten mulle riitti. Sanoin että en kestä enää tällasta. En halua pelätä omaa poikaystävää. Oon vasta 20 en halua istua kotona peittelemässä mustelmia haluun elää matkustaa jne! Irtisanoin meiän kämpän ja hän muutti äitilleen, aneli joka päivä että kumpa voitais olla yhessä taas että hön lupaa muuttua! ja että ei ikinä enää tekisi tommosta. Olin ihan ”sokea” meni pari kuukautta, oltiin yhessä taas. Olin niin onnellinen hän oli muuttunut! vihdoin! Meni päiviä, viikkoja yhdessä kuukausia, kaikki tosi hyvin. Hän muutti kaksioon yksin, ja oon ollu siellä tosi paljon niin paljon että melkein asun siellä. Sitten kaikki taas alkaa. En ymmärrä? Mitä olen tehnyt väärin? miksi hoitaa asiat väkivallalla? huutamisella? haukkumisella? ja tavaroiden heittelemisellä. Hän on uhkaillut muo jos jättäisin uudestaan. ”en kuulemma ikinä pääse pakoon”. En tiedä mitä mun pitäisi tehdä, muo silti jotenkin käy häntä sääliksi? en ymmärrä miksi! en oo ikinä ennen kirjottanu keskustelupalstoille tai missään, mutta tarviin apua, eikai kukaan tämmöstä oo ansainnu? vaikka sitä alkaakin syyttämään itseään. En ole tästä kellekkään kertonut mutta oli ihana saada kirjoittaa se alas. Ainakin pienen osan tästä kaikesta. Kiitos jos joku jaksaa lukea loppuun, ps. oon suomenruotsaleinen niin pahoittelen kirjoitusvirheitä!
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.