Appivanhemmat liian kiinni
Halusin kirjoittaa ja purkaa pahaa oloani/ärsyyntyneisyyttäni appivanhempiani ja koko tätä tilannetta kohtaan.
Tuntuu että mieheni vanhemmat ovat aivan liikaa kiinni pojassaan ja tilanne ahdistaa minua jostain syystä kovasti nykyään.
Olemme reippaasti päälle parikymppinen pariskunta ja asumme muutaman kilometrin päässä mieheni vanhemmista. Kyläilemme anoppilassa poikkeuksetta joka ikinen lauantai tai sunnuntai. Anoppi myös soittaa pojalleen joka ikinen ilta vaikkei mitään erityistä asiaa olekaan. Anoppi myös puhuu lapselliseen sävyyn aikuiselle pojalleen että ”äiti sitä tai äiti tätä tai kerro äidille” ja halailee ja pussailee poikaansa kokoajan. Mies on ainoa lapsi.
Miehen isovanhempien luokse täytyy aina myös lähteä heidän kanssaan ja usein siellä yövytäänkin pari yötä. Ei tule kyseeseenkään ettäkö appivanhemmat voisivat joskus käydä mummolareissuja ilman minua ja miestäni. Kaikki juhlapyhät vietetään myös aina porukalla miehen isovanhempien tykönä. Välillä haluaisin vain rentoutua esim. Pääsiäisen omassa kodissa oman miehen kanssa, mutta ei.
Omia vanhempiani tapaamme harvoin koska välimatka on todella pitkä.
Olen jotenkin tosi ärsyyntynyt ja ahdistunut tästä tilanteesta. Pidän kyllä appivanhemmistani muuten, mutta toivoisin että he ymmärtäisivät antaa meille enemmän tilaa. Itse toivoisin että kyläilyjä voitaisiin vähentää vaikka kerran kahteen viikkoon ja ettei anoppi ihan joka päivä soittaisi. En tiedä mitä voisin asialle tehdä loukkaamatta ketään. Mieheni kyllä tietää ahdinkoni ja ymmärtääkin, muttei hänestäkään ole asiasta sanomaan vanhemmilleen, ja eihän itse mies koe asiaa ahdistavana kuten minä.
Tälläkin hetkellä mieheni on tuolla kotipihallamme pelaamassa pöytätennistä vanhempiensa kanssa jonka jälkeen lähti yllättäen kavereineen ajelemaan jonnekin. Tällä viikolla lauantain kyläily siirtyikin miehen kaverin synttäreiden vieton takia ja olinkin iloinen että saa pitää hetken etäisyyttä, kunnes tänään sunnuntaina miehen äiti jo soittaakin että ovat ajelemassa tännepäin, käytäisiinkö ulkona käveleskelemässä tms. Mies meni tietysti mutta minä jäin kotiin kun siivoilut oli kesken ja halusin olla rauhassa.
Ensiviikonloppuna on taas miehen mummolaan meno eli sinne lähtee siis me ja appivanhemmat. Ahdistaa jo etukäteen.
Toinen mieltä painava asia on yhteisen ajan puute. Meillä olisi kunnolla yhteistä aikaa viikonloppuisin, mutta tuntuu että kaikki vapaa-aika vietetään appivanhempien tai sitten miehen kavereiden kanssa. Aina kun olisi jotain kivaa tekemistä tiedossa, mies kutsuu mukaan kaverinsa tai vanhempansa. Hyvin harvoin jos ikinä vietämme siis mitään parisuhdeaikaa jossa tekisimme tai menisimme jonnekin ihan kahdestaan. Olen kyllä toiveeni esittänyt mutten oikein tule kuulluksi. Miehellä ei ole samanlaista yhteisen ajan ja yksityisyydenkaipuuta kuin minulla.
Pahimmillaan olen ajatellut eroa, mutta rakastan miestäni eikä tunnu oikealta jättääkään häntä näiden asioiden takia.
Olisiko kenelläkään mitään mielipidettä tai vinkkiä miten asiaa voisi korjata ?