Alkoholismia vai ei?
Olen 27-vuotias nainen. olen ollut yhdessä avomieheni kanssa kuusi vuotta. Mieheni ei kestä alkoholia mutta tämä ei estä sen käyttöä. Olemme aina olleet kovin meneviä, lähes joka viikonloppu, jossain baarissa aina kavereiden kanssa. Suurin osa ystävistämme on myös lapsettomia ja viihtyvät yöelämässä. Itse olen menettänyt alkoholin hallinnan viimeksi teini-iän kokeiluissa. Ja sinne ne ovat itselläni jääneet.
Mieheni juo vain viikonloppuisin ja vain muiden ihmisten seurassa, en ole itseasiassa koskaan nähnyt hänen juovan itsekseen. Juominen on selvästi kännihakuista. Juominen kestää vain yhden illan, mutta lähtee lähes aina hallinnasta.
Hän on mm joutunut alkoholin takia kymmeniä kertoja yhdessä olomme aikana, ambulanssilla sairaalaan kun hän on kaatuillut tai joutunut pahoinpidellyksi. Hän on myös usein kastellut sängyn ja kerran myös menettänyt ajokorttinsa ajaessaan juopuneena.
Mieheni suvussa on alkoholismia, niinkuin myös omassani(minkä takia vihaan alkoholismia yli kaiken.)
Vihaan itseäni kun mieheni juo liikaa, se herättää minussa niin suuria vihan tunteita että huudan ja haukun miestäni ja olen joskus jopa lyönyt häntä. Tämä on hävettänyt minua suuresti ja joskus mieheni on jopa puolustautunut minua vastaan tuuppimalla minut pois. Tämä on aiheuttanut miehelleni suuren vaaran, koska miesjoukkio on nähnyt tämän ja meinannut jakaa oman käden oikeutta. Mieheni ei pidä itseään alkoholistina, koska se ei juominen ei jatku päivää pidempää eikä vaikuta hänen työhönsä.
Olen kuitenkin pysynyt mieheni rinnalla kaikki nämä vuodet sen takia että olen varma että hän joskus luopuu alkoholista, hän on alkoholismia(?) lukuunottamatta upea ihminen. Myös hänen isänsä ja isoisänsä ovat entisiä alkoholisteja. Mutta ovat olleet monta vuotta juomatta. Joten olen aina ajatellut että toivoa on..
Vai onko??
😭