Alkoholi lapsiperheessä
Olen ollut parisuhteessa miehen kanssa kohta 2 vuotta.
Meillä on 1,3 vuotias tyttö sekä edellisestä liitostani 3,5vuotias tyttö.
Mieheni käyttää alkoholia mielestäni paljon,on alkanut huolestuttaa miten alkoholi vaikuttaa lapsiin.
Itse en alkoholia käytä..mutta miehelläni on raskas työ yrittäjänä ja raskaat huvit.
Töiden jälkeen hän on kireä,ei osaa rentoutua ilman alkoholia.
Enää 8 päkki olutta ei riitä vaan enemmän on saatava.
Mieheni ei käy baareissa vaan tissuttelee kotona. Itseäni häiritsee katsoa kun toinen juo ja juo…jos asiasta menee huomauttamaan niin sanoo olevansa väsynyt,ei humalassa.
Miehelläni oli yksi oikeusjuttu suhteemme alussa,joten siinä oli syytä juomiseen..sitten hänen äitinsä menehtyi ja taas alkoi ihan hillitön juominen.
Nyt miehelläni on töiden suhteen epävarmaa,joten pelottaa että miten kovasti alkaa taas maistua.
Olemme eronnneet useita kertoja alkoholin takia,jos hänet laittaa valitsemaan alkoholi vai perhe niin tottakai hän on valinnut alkoholin. Selvinpäin iskee aina katumus ja saa puhuttua minut takaisin.
Miehelläni on myös paniikkihäiriö,lääkkeet on mutta niitä ei oteta vaan alkoholi mieluisempi tapa helpottaa oloa.
Itseäni häiritsee kun toinen haisee aina oluelle tai sitten on töissä…parisuhteemme ei mielestäni ole laisinkaan hyvällä tolalla,mitään hellyyttä ja normaalia parisuhteeseen kuuluvia asioita meillä ei ole. Itse olen 26 vuotias ja mieheni 37..kaipaan vielä huomiota ja hellyyttä arjen keskellä ja itseluottamusta syö kun toinen valitsee mielummin oluen kun oman emännän.
Mieheni osti meille omakotitalon,ensimmäiset 3 päivää meni huppelissa…mutta suuttui minun siitä sanoessa,hän on kuitenkin tehnyt hommiakin.
Juominen pitäisi hyväksyä koska hän ei ole väkivaltainen…mutta pitäisikö minun silti muka hyväksyä juominen???
Alkoholin käyttö saa aikaan valehtelua…olutpulloja piilotellaan. Jos ei niitä muuten saa rauhassa juoda niin sitten vaikka seisoo suihkussa ovi lukossa ja juo…pullot voi yrittää piilottaa…ihan kun en niitä huomaisi😀
Neuvolassa kyseltiin alkoholinkäyttöä perheessä…kerroin miten asiat on.Vaan mieheni sanoi että neuvolassa ei saa kertoa mitään,eihän miehillekkään ole paikka missä haukkua vaimojaan
Olen niin väsynyt…
Olen lasten kanssa vanhempieni luona käymässä,täällä helpompi olla ja huomaa itsestäänkin että kuinka erilainen täällä on. Eipä ole hermot kireällä vaikka hommia riittää
Olen yrittänyt tukea hakea,vaan on sanottu että ainoa paikka mistä tukea saan on a klinikka?