Aiheeton hyväksikäyttöepäily
Terve,
onko muilla kokemuksia aiheettomasta lapsen hyväksikäyttöepäilystä?
Minua on epäilty, ja tuloksena selkeä SYYTÖN.
Viimeiset 10 vuotta elämä on ollut yhtä helvettiä, kun on aamusta iltaan joutunut asiaa miettimään, vailla tunnetta että saa olla oikeasti isä lapsilleen.
Nyt kun asia on saanut virallisen vahvistuksen, tulee kaikki patoutuneet tunteet päälle,
mikä lienee ihan normaalia. Olen hakenut apua, jotta voisin antaa epäilijälle anteeksi.
Pikkuhiljaa on tullut myös tunne, että saan olla oikeasti isä, enkä mikään ruuanlaittaja, harrastuksiin kuskaaja, elättäjä jne. ja se tunne on hieno.
Ensimmäistä kertaa olen joutunut sairaslomalle, luultavasti vihdoinkin olen antanut itselleni luvan ’romahtaa’ ja käsitellä tätä asiaa.
Toinen osapuoli ei tunne minkäänlaista katumusta taikka häpeää siitä, mitä tämä on minulle aiheuttanut. Apuakin on tarjottu, mutta hän ei katso tarvitsevansa sitä.
Umpikuja on siis lähes täydellinen.
Ystävilleni olen puhunut aiheesta vasta nyt, koska pelkäsin heidän reaktioitaan. Typerä temppu oman itsen kannalta. Mutta onneksi edes nyt avasin suuni, aiheeton lasten menettämisen pelko on kahlinnut minut 10 vuodeksi.
Muuten suoriudun elämästä normaalisti, mutta keskittymiskyky töissä meni täysin. Onneksi
kuuntelin lääkäriä, ja suostuin ottamaan pienen tauon töistä (toivottavasti se myös jää pieneksi).