Hei Himmuli,
Täällä piehtaroidaan myös kipeästi yksinäisyyden ja hylätyksi tulemisen tunteissa. Olen kyllä ihminen, jolla on ystäviä, tämä yksinolon ahdistavuus tuleekin nyt vähän toisenlaisesta asiasta. Eli siitä, että yritykseni rakentaa koti ympärilleni ovat toinen toisensa jälkeen epäonnistuneet. Juu ylikiltteys kuuluu myös minun vahvuuksiini. Hiukan olen siinä asiassa oppinut. Olen hiukan oppinut myös sitä, että muut tulevat tärkeysjärjestyksessä vasta itseni jälkeen. Eli kun nyt on ollut paha olo jo jonkin aikaa kalvavana takaraivossa olen jättänyt yhteydenpitopakot toisarvoisiksi asioiksi. Hoidan itseäni miten parhaiten taidan kuntoon. Ja siksi taidan olla nyt juuri täälläkin, osana terapiasuunnitelmaa 😉 Hoitamassa omaa pahaa oloani vaihtamalla ajatuksia muiden kanssa enkä keskittyen ystävieni ongelmien ratkontaan tällä kertaa 😋
Sana joka tarttui tekstistäsi...narsisti...olen todella iloinen puolestasi, että olet ollut tarpeeksi vahva jättääksesi sellaiset ihmissuhteet taaksesi. Sanon tämän kärsittyäni parisen kymmentä vuotta narsistisissa ihmissuhteissa. Tiedän, että tämän hetkisen pahanoloni takana on jo kotoa opittu ajatus itsestäni luuserina. Jota jatkoin hienosti valitsemalla naristiset elämänkumppanit. Heidän kanssaan kun takuuvarmasti sain tuta kuinka luuseri olenkaan. Ajatus joka kaiketi oli silloin mieluista kuultavaa, kaikui hienosti sisimmässäni.
Rikkinäiset minät ympärilläni kaiketi ovat onnistuneet osaltaan penkomaan nuo epärationaaliset ajatukset taas pintaan. Olen taistellut valtapeleissä erityisesti erään minähäiriöisen kanssa. Tai pitäisikö paremminkin sanoa, että olen yrittänyt vältellä valtapelejä, mutta se puolestaan on imenyt valtavasti energiaani. Olen yrittänyt saada työni tehdyksi hänen kanssaan piittaamatta juurikaan lopputuloksesta. Koen edelleenkin olevani hyvin aseeton näiden itselleen luvattoman ison reviirin ottavien ihmisten kanssa. Koen, etten osaa puolustaa minuuttani tarpeeksi. Joudun satutetuksi. Vihaan konflikteja, joita nämä toisten reviireillä tanssivat puolestaan rakastavat. Joten kaikki nämä ristiriidat ovat syöneet viime ajat minääni ja itseluottamustani. Ilmeisesti tulen loppuelämäni olemaan projektissa nimeltä mein kampf eli kuinka raivata elintilaa itselleni. Reputan sen kanssa jatkuvasti, ja seurauksena sitten valtava pettymys ja ahdistus siitä, etten ole pystynyt pitämään huolta itsestäni. Ensimmäisen kerran termi mein kampf tuli mieleeni kun vuosien parisuhteen natistessa liitoksissaan ajattelin, ettei minulla ollut elintilaa siinä suhteessa. Joten aloin sitä raivata, mikä tarkotti väistämättä eroa, kun toisella ei ollut alkeellisintakaan käsitystä siitä, missä meidän kahden minuuden rajat menivät.
Tunnistan itkusi ja tuskasi omikseni. En ole saanut erota ns. normaalista parisuhteesta, joten en tiedä, miten paljon tuskaa siihen liittyy, mutta taatusti narsistista erotessa helposti maa jalkojen alla tutisee. Itse olen tehnyt eroprosessia siitä alkaen kun mieheni kestouskottomuus paljastui eli noin kesällä tulee nelisen vuotta. Olen hakenut kaikkea mahdollista apua ja paljon apua saanutkin. Jäljellä on kuitenkin vielä sisuksissa vietävän paljon tuskaa nöyryytetyksi tulemisesta ja hylätyksi tulemisesta, kun mies viiletti toisten naisten syleissä. Oli vaikea ymmärtää, että ihminen jota oli rakastanut valtavasti saattoi tehdä jotain niin julkeaa kuin pettäminen. Oli vaikea tajuta, ettei rakkaani piitannut pätkääkään siitä, miten viiltävää oma tuskani oli. Tunnepuolen tuskaa käsittelen aika ajoin yhä. Olenkin ystävieni kanssa naureskellut, että taitaapi olla elinikäinen projekti nämä narskut kun niihin erehtyy sormensa kerran laittamaan 🙂
Voimia sinulle 🌻🙂🌻