20 vuoden selibaatti...ja jatkuu, ja jatkuu...
Pakko on taas kirjoittaa tänne, koska moni tuskailee, kuinka kurjaa seksi on ja muuta sellaista.
Laskin juuri, että lähes parikymmentä vuotta tässä on kulunut ilman säännöllistä seksiä. Eli kokonainen sukupolvi! Siihen on monta syytä. Taitaa olla pääasiallinen syy, että rakastun vääriin miehiin. Enkä tietenkään enää kun on ikää 50 +, näytä yhtä hehkeältä kuin nuoruuden valokuvissa. Tosin eivät enää kaikki miehetkään. Se ei tee heitä vähemmän viehättävimmiksi. Aika monet ikäiseni miehet ovat minusta vallan hurmaavia, mutta taitavat katsella jo vähän nuorempia.
Toisaalta ikirakkauteni X on edelleen yhdessä naisystävänsä kanssa, joka on peräti vähän vanhempi meitä kumpaakin. En kuitenkaan ole lakannut rakastamasta häntä, vaikka hän onkin kohdellut minua kaltoin. Joten elämä on monimutkaista. Rakkaus elää, sinnikkäästi kuin rikkaruoho, vaikka sitä kuinka yrittäisi juurineen pois kitkeä.
Minulla on myös rakas työtoveri Z, josta pidän paljon, mutta joka on naimisissa. Olemme siis vain työtovereita, joiden yhteiset projektit menestyvät hyvin. Onnea siis sekin. Työtoveruuskin voi tehdä onnelliseksi. Olisi silti turha väittää, ettenkö olisi mielelläni hänen kanssaan, jos tilanne olisi toinen. Mutta kun ei ole.
Tällä hetkellä olen niin ylityöllistetty, että ei ole todellakaan aikaa keikkua netissä, mutta aina silloin tällöin pitää saada vähän vuodattaa. Toisaalta elämään kuuluu olennaisesti juuri se, ettei se milloinkaan ole täydellistä. Jos on paljon kontakteja, väsyy ja kaipaa yksityisyyttä, omaa rauhaa. Jos on vähän kontakteja, yksinäisyys ahdistaa. Ja niin edelleen.
Joku ehkä ihmettelee, että miten olen onnistunut elämään pari vuosikymmentä puutteessa. Vastaus on toki se, että elämässäni on ollut paljon muuta hyvää, ihania asioita, joita ei ole tapahtunut monelle muulle ja joiden tähden minuakin on kadehdittu. Kukaan ei koskaan voi saada kaikkea.
Silti, kun joulu taas vääjäämättä lähenee, mietin, miten yksiin sitä on jäänytkään. Ei perhettä, ei sukua, vaan hirveä määrä ihmisiä. lähinnä niitä nuorempia, jotka kaikki kärkkyvät lahjoja. Sitten kun lahjat on jaettu, niin siinähän istut sitten mörskässäsi jouluaattona ypöyksin. Ei siinä ole kehumista. Mutta tärkeintähän on antaa, ei saada.
Vaikka voisihan se joskus olla mukavaa saadakin. 😉