Zombiesta ihmiseksi

Zombiesta ihmiseksi

Käyttäjä Melkeinkuinihminen aloittanut aikaan 13.12.2015 klo 22:43 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Melkeinkuinihminen kirjoittanut 13.12.2015 klo 22:43

Lapsuus ja teini-ikä menivät sosiaalisten tilanteiden kanssa painiessa, jolloin elämä rajoittui vahvasti neljän seinän sisälle. Nyt, kasvettuani nuoreksi aikuiseksi, painin masennuksen kanssa, mutta ensimmäistä kertaa elämässäni pystyn tekemään ns. tavallisia asioita: viettämään aikaa kaupungilla, käymään kahviloissa ja leffoissa, jopa matkustamaan.

Mutta ketään ei ole, kenen kanssa niitä tekisin. Luonnollisesti kotonakököttäjän oli vaikea saada kavereita ja nyt tuntuu siltä, etten kokemattomuuteni vuoksi oikein osaa olla oman ikäisteni kanssa. Ihan kuin olisin jämähtänyt 15-vuotiaaksi, samalla kun kaikki muut ympärilläni ovat kasvaneet aikuisiksi. Yhteisiä puheenaiheita ei ole, nolottaa kauheasti olla täysin ulkona siitä, mitä ns. tavalliset nuoret aikuiset ovat kokeneet. En tiedä mitä tapahtuisi jos kertoisin mielenterveysongelmistani, tuskin kukaan uskoisi tai osaisi nähdä asiaa minun kantiltani.

En voi olla ainoa, jolla on tällainen tarina taustalla, enhän? Kiinnostaisi tietää miten olette selvinneet tai painiiko joku juuri nyt samojen ongelmien kanssa.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 14.12.2015 klo 19:53

Moi,

Tuli mieleeni, että pystyisitkö puhumaan ihmisten kanssa vaikka noista leffoista, matkustamisesta tai kaupungilla käymisestä? Näiden ajattelisi olevan muidenkin nuorten aikuisten mielissä. Mielenterveysongelmista voi varmasti puhua ainakin luotettavan ja ehkä vähän kauemmin tunnetun kaverin kanssa. Oikea kaveri kyllä ymmärtää. 🙂

Tsemppiä ja halauksia! ☺️❤️

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 01.01.2016 klo 19:46

Kavereita voi löytää harrastuksista.
Olen hieman ulkopuolinen, kun muilla 14-15vuotiailla on kaikkii Facebookkie, Whatappii, Instagrammii yms. mutta mä en oo missään niistä. Lisäksi olen alkanut syrjäytymään, joten pelkään vähän sitä.
Kerro toki lisää täällä, jos haluat. Oikealla ystävälle voi kerta lähes mitä vaan. Et ole ainut jolla on mielenterveyden kanssa ongelmia ja minusta niistä pitäisi siksi puhua enemmän. Se voisi vähentää häpeän tunnetta niillä joilla on jokin mielenterveyden ongelma. Onko sinulla mitään psykologia yms.?