Yritys parantua epäonnistui..
Moikka.
Olen 18-vuotias tyttö ja olen kärsinyt noin 3 vuotta vakavasta masennuksesta. Välillä tunsin oloni paremmaksi, mutta nyt taas pahempaan päin. En syö mitään lääkkeitä, koska tunsin itseni tunteettomaksi silloin kun söin. Olin hyvin apaattinen. Sain myös inhottavia sivuoireita kuten ahdistusta aluksi ja ruokahalun lisääntyminen. Kun lopetin lääkkeet, päässäni kirjaimellisesti napsahti: tulin hulluksi. Tein kaikkea arvaamatonta ja kaikkea en edes muista, sillä olin niin sekaisin. Muistan pari kertaa ja toinen tapahtui kun mieheni yritti estää minua viiltämästä itseäni. Hän otti puukon kädestäni väkisin ja se viilsi haavan sormeeni. Mentiin sitten sairaalaan ja tikkasivat ilman puudutusta yhden tikin.. Sekin tuotti lisäkipua.
Nyt käyn etälukiota, mutta stressaan sitä kauheasti ja en millään haluaisi opiskella. Ajattelen, että kuitenkin epäonnistun yo-kokeissa. En aio hakea mihinkään päiväkouluun ylioppilastutkinnon jälkeen. Kärsin sos. tilanteiden pelosta ja se rajoittaa elämääni. Olen myös ihmisenä aivan täysin erilainen kuin muut ihmiset ja näytän myös. Ihmiset mulkoilevat minua todella pahasti ja käyttäytyvät minua kohtaan tylysti. 😴
En tiedä miten jaksan, mutta pakkohan se on. En haluaisi aloittaa masennuslääkkeitä ja mieheni ei anna minun edes aloittaa. Hän sanoi, että ne pistää minut ihan sekaisin ja taas teen arvaamattomia asioita. ☹️
Kiitos lukemisesta.