degard, kerro toki itsestäsi syvällisemmin, viestejäsi on mukava lukea. 🙂
Minäkin piilotan kaikki oireeni ja ongelmani. Olen todella läheinen perheeni kanssa, joten he luultavasti tajuavat, ettei kaikki ole hyvin. Joko he ovat tottuneet siihen tai sitten he tahtovat suojella sekä itseään ja minua. Kavereille yritin yläasteella avautua, he vain nauroivat päin naamaa ja sanoivat, että stressaan liikaa tai olen liian tosikko(?!). Ääneen avautuminen ei siis kiinnosta, vaikka se varmaan auttaisi eniten.
En edes tiedä, osaisinko puhua näistä asioista muille. On käsittämätöntä ajatella, että jotain (perheen ulkopuolista) saattaisi kiinnostaa mitä _minulle_ kuuluu. Siis oikeasti, vilpittömästi.
Kerroin aiemmin, etten juurikaan unelmoi mistään. Vaikka elämäni ei ole ollut mitään helvettiä, se on täynnä pieniä mutta merkityksellisiä vastoinkäymisiä. Suurin osa ongelmistani linkittyy kaikissa muodoissaan kouluun, vaikka en ole koskaan ollut pahasti koulukiusattu. Luin, että se on yleistä niillä, joilla on hoitamattomia oppimisvaikeuksia.
Aivan kuin maailmankaikkeus tahtoisi tehdä kiusaa. Haluisin naimisiin ja saada lapsia, mutta en näe mitään syytä unelmoida kummastakaan: ne eivät tule koskaan tapahtumaan. Nyt ei edes ole kyse mistään itsesäälistä ja ruikuttamisesta. Minä vain _tiedän_ sen ja hyväksyn ääneti. Miksi minulle tapahtuisi jotain niin hyvää? Ihmeet tapahtuvat muille.
Yllä olevat ajatukset ovat sellaisia, etten ole ikinä jakanut niitä kenenkään kanssa. Kyllä tuntuu hyvältä, kun pääsen purkamaan ne jonnekin. Muiden seurassa en ole ikinä näin melankolinen, mutta nämä ajatukset ja tunteet tulevat suoraan sydämestä.