Yksinäisyys ja masennus
Olen 21-vuotias mies Helsingistä ja olen sairastanut masennusta ainakin noin 8-vuotta. Olen ollut hoidossa monessa eri paikkaa, eikä mikään ole tähän mennessä tuottanut tulosta. Lääkityksiä on ollut ja tällä hetkellä käytän 300mg venlafaksiinia. En koe lääkityksestä olevan minkäänlaista apua, mutta lääkärini haluaa jatkaa lääkitystäni. En harrasta mitään ja päivät oleskelen kotona koko päivän, ellei ole jotakin ohjelmaa kuten psykiatrilla käymistä. Kavereita löytyy aika paljon ja näenkin heitä melko usein, tosin en tunne saavan sosiaalisista tilanteista mitään irti ja yleensä haluan mahdollisimman nopeasti takaisin kotiin. Oloni on erittäin toivoton ja en saa mitään aikaseksi. En edes jaksa käydä koulua.
Oloni on yksinäinen, vaikka en kavereita löytyy. Elämä tuntuu epäreilulta, koska pidän itseäni erittäin ystävällisenä, enkä toivo kenellekkään koskaan mitään pahaa, mutta silti elämäni menee päin helvettiä ja se on muutenkin sisällötön
Saan kehuja erittäin harvoin mistään ja tunnen oloni erittäin surulliseksi.
Kotona ollessani oloni voi olla hieman helpottunut, koska tietokoneella ollessani en aina ehdi ajatella negatiivisa asioita, mutta heti ihmisten ilmoille mennessäni tunnen itseni epäonnistukseeksi ja huonommaksi kuin muut. Olen kateellinen kavereilleni, koska heidän elämä näyttää menevän erittäin hyvin (Opiskelu ja tyttöystävä jne.). Olen seurustellut elämäni ajan kerran ja silloinkin olin vasta noin 15-vuotias, eikä siitä tullut loppujenlopuksi mitään.
Alkoholia en käytä usein, mutta muita huumausaineita käytän silloin tällöin.