Yksinäisyys ihmisten keskellä
Hei!
Olen kärsinyt jonkinlaisesta emotionaalisesta yksinäisyydestä jo kauemman aikaa (vuosia). En aluksi tajunnut, että pienimuotoiseen masentumiseeni liittyneet ongelmat poikivat tästä ilmiöstä. Koen yksinäisyyttä ystävien ja ihmisten keskellä, mutta nykyään välillä myös yksin ollesani. Asiaan vaikuttavat varmasti oma kielteinen minäkuvani, haitalliset uskomukset ja introverttisuuteni. Tilanne on tuntunut välillä pahentuvan, kun en ole löytänyt tarpeeksi samanhenkisiä ihmisiä ympärilleni. Ongelmana on ollut myös ihmisviha ja katkeruus sekä kateus kaikkia muita kohtaan, jotka ovat esim. löytäneet elämänkumppanin tms. NäistäKIN synkistä tunteista olen välillä noussut pinnalle, mutta toisinaan stressaavat ajatukset riivaavat sielua ja aiheuttavat hiusten harmaantumista.
Vastoin ehkä lukijan odotuksia, olen saanut ulkopuolisilta ihmisiltä itsestäni vain kehuja sekä ulkonäöstäni että luonteestani. Olen saavuttanut elämässäni paljon 19 elinvuoden aikana, tehnyt vapaaehtoistyötä ja kerännyt paljon sosiaalisia suhteita. Monet ovat olleet minusta kiinnostuneita, mutta en ole vieläkään päässyt irti sisäisistä demoneistani ELI tunteesta, ettei juuri kukaan ole minulle riittävän tärkeä (esim. että lopettaisin toivomasta kuolemaa) tai ymmärrä minua täysin. Olen koko elämäni ajan pelännyt etten koskaan löydä kumppania itselleni. Olen vain todella yksin, ihan kuin etsisin jotain tai jotakuta jatkuvasti, sitä koskaan löytämättä. Ajatus ja TUNNE kasvavasta kärismättömyydestä väsyttävät minua ja saavat rukoilemaan apukeinoja ja vertaistukea.
Mistä hakisin apua, vai yritänkö vain yksin rakentaa kestäviä sosiaalisia suhteita? En kuitenkaan jaksaisi tutustua ihmisiin netin kautta, ja välillä oma itsekriittisyyteni aiheuttaa ongelmia IRL:ssä… Vaikka tämä kuulostaa(?) siltä, että haluaisin seurustelukumppanin – mikä on osaltaan oikeassa – tuntuu tässä taustalla olevan jotain muutakin. Mutta voin olla väärässäkin; haluaisin vaan ottaa siitä selvää.