Moi
Mä oon miettiny omaa 16 vuotista elämääni ja pohdin mikä on vinossa. Mulla pitäs olla kaikki ihan hyvin: Oon terve, mul on ihania ystäviä, oon lukiossa ja on oma kämppä yms. Mut silti, vaikka mul onki ystäviä, mä tunnen itteni tosi yksinäiseksi..
Mä oon asunu jotai puol vuotta vasta tän pikkukaupungin keskustassa. Mä oon siis asunu periaatteessa koko elämäni ajan maalla. Nyt ku oon tullu tänne, oon huomannu et kaikki kaupungilla koko pienen ikänsä asuneet, tuntee iha älytön lössiä ja ne kaikki on melkeen kavereita keskenään. Tosi iso osa lukiolaisista tietää toisensa, tuntuu et oon sitä vähemmistöä, joka ei kuulu mihinkää piireihin.
Tänään pohdin istuessani yhdessa kahvilassa, et mikä mussa on vikana. Mul ei oo poikii kavereina(kerran oli, mutta heitti vaan kylmästi meijän ystävyyden roskikseen. toinen poika on kaveri koulussa mut eipä me paljoa sielläkään puhuta) tyttöjä kyllä ystävinä löytyy. Ne ystävät onki ollu tarpeen, mutta haluisin jotai kavereita, joitten kans olla koulussa jne.
Kai mussa on se vika, etten polta tai juo. Valtaosa nuorisoa tekee tuota joka viikonloput, mutta minä vietän sen selvinpäin. Perjantaisin porukka lähtee amistelemaan täyteen tupatuilla autoilla, huuattaa musiikkia ja vetää päänsä täyteen. Mutta mitä minä teen? Minä saatan istua ystävän kanssa kotosalla tai sitte hillutaan jossai pienessä marketissa, selvinpäin. Kaikki mun ystävät ovat siitä ”järkevästä” päästä, jossa ei käytetä alkoholia tai polteta.
Mulla ois pientä kiinnostusta juomiseen. En mitään kännejä kaipaa, kuhan vaan kavereitten kans vähä ottais ja pitäis hauskaa. Mutta eipä tuohonkaan ole mahdollisuutta. Ei oo niitä piirejä, mitä kautta voisi jotain saada.
En kuulu mihinkään piireihin ja oon hirmu kateellinen niille, joitten kaverien laskemiseen menee enemmän ku kymmenen sormea. Saatan kuulostaa itsekkäältä, kun omistan ihania ystäviä, mutta kaipaan seikkailua ja hieman vaihtelua elämääni. Ihan oksettaa joskus miten erilaiseksi itsensä tuntee, kun ei perjantai-iltana lähe ryyppäämään ja hillumaan kylälle. Onko se niin väärin et oon vaan oma itteni?
Tuntuu et kaikki kaatuu mun persoonaani. Mietittiin ystävän kans kerran et voispa joskus olla aattelematta sitä et mikä on oikein ja mikä väärin. Meillä valitettavasti on tallella harkintakyky ja itsesuojeluvaisto. Esim, mulla ei oo poikaystävää. (nyt en itke tänne et sitä kauheena tarvisin). En kulje piireissä, jossa niitä poikia olisi. Ja aina kun ihastun, en ikinä saa mahdollisuutta tutustua kehenkään. Jos et ole missuomi vähintään ja polta tai juo, et saa hyväksyntää.
Ja sitte sanotaan et onneksi on mun kaltasia nuoria, joille se alkoholi ja tupakka ei oo se henkireikä elämässä. Mut sitte jos ei nuin ole, niin ollaan halveksittu ja erinlainen. Mikä tätä maailmaa vaivaa kun pilataan mahdollisuudet onnelliseen elämään?!
On tosi paha olla ku pidetään tyhmänä ja pentuna ku on erinlainen ja oma ittensä…. 😭
(jonku mielestä mun ongelma on vaan tavallinen teini-pillitystä. Mut mua masentaa tää asia. Mua kiusattin koko ala-asteen ajan, siellä olin erinlainen ja kaikkien silmätikku. Haluan sen jo päättyvän. En halua enää olla erinlainen. Pitääkö vetää pää täyteen ja alkaa polttamaan et sais hyväksyntää!?)