Vuorovaikutustaidot.

Vuorovaikutustaidot.

Käyttäjä BirdBell aloittanut aikaan 03.01.2016 klo 12:38 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 03.01.2016 klo 12:38

Hei kaikille!

Minulle on monta kertaa sanottu kuinka huonot vuorovaikutustaidot minulla on. Haluaisin parantaa niitä niin että ne kelpaavat muillekkin.
Ihmettelen välillä miksi minulle niin sanotaan että huonot vuorovaikutustaidot sillä:
– puhuessani otan katsekontaktin
– kuuntelen kiinnostuneena
– muistan hyvät käytöstavat ( kiittäminen, ole hyvä sanan käyttö… )
– en puhu päälle

Onko muilla sama ongelma?

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 03.01.2016 klo 19:22

Riippuu ihmisestä kenelle puhun.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 03.01.2016 klo 21:59

Hei

Miten te ihmiset määrittelette hyvät vuorovaikutustaidot? Onko kenelläkään vinkkejä miten taitoja voi harjoitella ilman kaveria?

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 04.01.2016 klo 09:00

Harjoittele peilin edessä.
Minä määrittelisin:
Kohtaliaisuus
kehinkieli
tasapuolisuus

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 04.01.2016 klo 09:59

Sarjetty kirjoitti 4.1.2016 9:0

Harjoittele peilin edessä.
Minä määrittelisin:
Kohtaliaisuus
kehinkieli
tasapuolisuus

Hei kiitos Sarjetty!
Tuollainen voikin auttaa että peilin edessä tuijottaa itseään. Toki en ehkä osaa peilin edessä olla niin luonnollinen kuln lifenä.

Ikinä ei varmaan voi olla liian kohtelias.

Kehonkieli jos olenkin jännittynyt. Ihmiset pitävät sitä negatiivisena ongelmana. Sitten kun joskus pääsen ujoudestani haluan ainakin olla ujojen kanssa tekemisissä koska ymmärrän heitä ja sitten voin kertoa heille miten itse pääsin ujoudestani yli.

Tasapuolisuus olen sellainen alistuva ihminen niin onhan sillä ketä minulle sanoi sinulla on huonot vuorovaikutustaidot onhan silläkin huonot koska se alistaa ja vastaa vähättelevästi.

Teetkö sinä harjoituksia peilin edessä?
Kauanko kesti että harjoitus tuotti tulosta?

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 04.01.2016 klo 10:37

Eibole tarvinnut tehdä. Olen aina ollut hyvä vuorovaikutuksessa.
Kehonkieleen on tärkeää, että käytät koko vartoloasi. Älä esim. risti käsiäsi rinnan päälle. Se on sulkeva merkki.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 05.01.2016 klo 21:04

Sarjetty kirjoitti 4.1.2016 10:37

Eibole tarvinnut tehdä. Olen aina ollut hyvä vuorovaikutuksessa.
Kehonkieleen on tärkeää, että käytät koko vartoloasi. Älä esim. risti käsiäsi rinnan päälle. Se on sulkeva merkki.

Olen samaa mieltä ei saa ristiä käsiä rinnan päälle. Onko sinulle sanottu että sinulla on hyvät vuorovaikutustaidot? Vai päättelitkö itse?

Mutta myös pitää kunnioittaa toista ja kertoa asiat niin ettei ainakaan tahallaan loukkaa toista.

Se olisinkin hienoa että voisi mennä jonkun puheliaan kehoon päiväksi ja tuntisi samat asiat kuin hän ja sitten taas omaan kroppaan ja sen jälkeen tietäisi miltä toisesta tuntuu.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 06.01.2016 klo 17:26

On sanottu, että on. Olrn todella sosiaalinen ja taitava ihmisten kanssa, jos vain tahdon tai jaksan.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 06.01.2016 klo 17:28

Edelliseen viestiini vielä: se taitoni myös ärsyttää muita ja siitä saa sitten kärsiä.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 06.01.2016 klo 18:14

Sarjetty kirjoitti 6.1.2016 17:28

Edelliseen viestiini vielä: se taitoni myös ärsyttää muita ja siitä saa sitten kärsiä.

En usko että taitosi ärsyttää ketään. Itse ujona ihmisenä ainakin haluaisin itsekkin olla sosiaalinen ja omistaa hyvät vuorovaikutustaidot.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 06.01.2016 klo 19:38

Muita ikäisiäni se tuntuu ärsyttävän.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 06.01.2016 klo 20:18

Sarjetty kirjoitti 6.1.2016 19:38

Muita ikäisiäni se tuntuu ärsyttävän.

Luulempa että ovat vain kateellisia.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 06.01.2016 klo 21:03

Ehkä ovat. Minuun he sen kuitenkin purkavat.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 13.01.2016 klo 22:19

Sarjetty kirjoitti 6.1.2016 21:3

Ehkä ovat. Minuun he sen kuitenkin purkavat.

Pitäisi tulla kouluihin paremmat tukitoimet kiusaamista vastaan. Itse yläasteella aina mietin miksi edes on välituntivalvojia kun he eivät puutu kiusaamiseen..

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 14.01.2016 klo 20:02

Opettajat eivät aina näe kaikkea. Joskus tuntuu etteivät he halua nähdä.

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 23.01.2016 klo 10:43

Tai on vaikea puuttua.