Voiko tunteet kadota yhtäkkiä?
Olen seurustellut poikaystäväni kanssa n. 2 ja puoli vuotta ja kaikki on ollut hyvin tähän asti. Minulla on ollut kyllä masennusta, mutta puhuimme n. viikko sitten, että hän voisi tulla kanssani keskustelemaan siitä asiantuntijalle ja muutenkin hän on tukenut minua. Tietenkin parisuhteissa on aina jonkinlaista ritelyä tms., mutta olemme saaneet asiat aina puhuttua. Juuri kun ajattelin, että elämäni on kunnossa ja voisin päästä masennuksestani, kaikki hajosi.. Poikaystäväni soitti 2 päivää sitten ja kertoi, ettei ole keskiviikosta lähtien tuntenut mitään. Hän ei tiedä kuka on ja on muutenkin aivan hukassa. Hän kertoi, että hänellä oli kovaa päänsärkyä ennen kuin tämä kaikki tapahtui.. Pyysin häntä tulemaan minun luokseni puhumaan asiasta. Hän on juuri aloittanut siviilipalveluksen, mutta sanoi viihtyvänsä siellä (hän käy sivarin eri paikkakunnalla kuin missä minä asun). Näemme vain viikonloppuisin, mutta niin se oli silloinkin, kun hän opiskeli. Olen niin huolestunut ja surullinen, en pysty oikein syömään ja joudun ottamaan unilääkkeitä, en pystyisi mitenkäään nukkumaan muuten.. En ole pystynyt tekemään oikein mitään.. Hän ei osaa puhua asiasta, koska ei tiedä mistä se johtuu ja mitä tapahtuu.. Hän halusi vain omaa aikaa, mutta ei osaa sanoa, haluaako jatkaa enää mitään.. Kyllä häneenkin sattui kun itkin, joten kyllä hän jotain tuntee.. Hän ilmeisesti tänään varasi ajan lääkärille, mutta ei vieläkään osaa sanoa muuta.. Hän puhuu asiasta muutenkin kuin joku ulkopuolinen, aivan kuin tämä ei olisi niin iso asia.. Hän sanoi, että tukee minua kyllä tässä.. Eikä tarvitse itkeä. Hän on huolestunut minusta, muttei osaa sanoa rakastaako minua enää.. Ymmärrän, että hän on hukassa, mutta en minäkään kaikkea kestä.. Olen siitä onnellinen, että minulla on ystäviä, joille voin puhua ja he auttavat minua jaksamaan.. Tämä vain on pahinta kidutusta, enkä ymmärrä mitään.. En voi vain uskoa, että kaikki lopppuisi yhtäkkiä, ”ilman syytä”.. En todellakaan vähättele poikaystäväni ongelmaa, en vain kestä tätä mitenkään, en voi loputtomiin pelätä ja itkeä.. Mietin sitäkin, että työpaikkalääkärit eivät ehkä ole niitä parhaimpia.. Ja jos poikaystäväni haluaa vielä jatkaa, miten voin koskaan enää olla hänen kanssaan ns. ”normaalisti”, tiedän ,että pelkään koko ajan, että tämä toistuu (vaikkei niin tarvitsisikaan käydä). En tajua myöskään sitä, jos hän ei halua jatkaa, koska minä kuitenkin rakastan häntä niin paljon ja ilmeisesti hänkin minua, ellei tunteet todella voi kadota.. En kuitenkaan voi uskoa siihen, piilossa ne ehkä voivat olla, mutta eivät ne voi hävitä.. En tiedä mitään.. Haluasin auttaa häntä, mutta hän sanoi, että hänen on selvitettävä tämä itse.. En pysty vain odottamaan, minun on pakko tehdä jotain, en vain tiedä mitä.. Tarvitsen pian itsekin apua. Toivoisin vain, että kaikki olisi ennallaan, tai että asiat järjestyisivät.. En ymmärrä, miten hän voi sanoa minulle ”voimia” ja että minun kannattaisi puhua jonkun kaverin kassa tästä.. Tietenkin sen selittää se, että hän on niin sekaisin, mutta kuitenkin.. Mietin, että hän on varmaankin melko sairas, mutta en tiedä mitään.. Sattuu vain niin paljon.. Tuli melko sekava viesti, mutta olen todella epätoivoinen.. On niin vaikea miettiä menneitä..