joku^ haluaisin niin auttaa teitä kaikkia nuoria joilla on ongelmia viiltelyn kanssa, jotka ovat jääneet siihen ”koukkuun. Tiedän tunteen että aluksi riittää pieni jälki, sitten niistä tulee syvempiä, ja aina entistä kovempi halua viillellä. Niin tuttua minulle. Kirjoitin tuossa jokin aikaa sitten niitä keinoja joita itse olen kokeillut, mutta nyt olen taas itsekin syöksymässä viiltelyyn takaisin. Minulla se on kuitenkin vain halua näyttää muille että on paha olo. Haluan nyt vain sanoa että jos on niin vaikea olo että haluaa viillellä, niin yrittäkää hakea apua, vaikkapa terveyskeskuksen päivystyksestä. Ei tarvii olla mitään syvää haavaa, jotta sinne pitäisi mennä. Yrittäkää puhua jollekin luotettavalle henkilölle. Itse aikoinani, siis silloin 15-vuotiaana, jännitin pitkään hakea apua. Sitten sain kerrottua parhaalle kaverilleni, sitten seurakunnan nuoriso-ohjaajalle. Lopulta terveydenhoitajalle koulusta. Sinne en olisi halunnut mennä, koska terkkari oli yhen puolituttuni äiti. Hävetti mennä sanoon et kaikki on jotenkii pielessä, mut lopulta en tiedä mikä vaivaa. Menin sitten kumminkin. Aluksi sanoin että mulla on kuukautiskipuja ja pyysin särkylääkettä. Sitten huomasin että terkkari onkin vain tavallinen ihminen ja sanoin että viiltelen, yritin itsemurhaa… Ja pääsin sitten jutteleen krisityöryhmän työntekijän kanssa samantien. Siis muistakaa ettette saa jäädä yksin. Masentuneena sitä ajattelee kaikkein pahinta, mutta siitä kuilusta voi nousta. Vaikka välillä tulee vaikeita hetkiä (niinkuin minulle), mutta silloin pitää vaan yrittää ettii joku jolle jutella. On jo hyvä että kirjoitatte tänne, toivottavasti siitä on jotain apua. Koettakaa jaksaa, elämä on vielä edessäpäin!
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.