Vertaistukea anorexiaan ?!
Hei kaikille.
Olen ensimmäistä kertaa täällä. Olen 16 votias ja minulla on ollut vakava anorexia noin 2 vuotta. Nyt olen ollut vuoden verran toipilaana ja päivä päivältä elämäni on entistä normaalimpaa.🙂
Kaksi ensimmäistä vuotta sairastaessani, en halunnut edes parantua anorexiasta. Pidin sairauttani elämäni tärkeimpänä asiana. Suunnittelin eläväni elämäni ”onnellisesti” loppuun asti, sillä kunnialla että saan ”kantaa” anorexiaa kehossani. Olisin jopa kuollut mielummin, kuin lähtenyt paranemaan.
Olin monen monet kerrat sairaalahoidossa. Somaattisella & psykiatrisella osastolla.
Mutta sitten ihan yhtäkkiä tapahtui jokin ihmeellinen muutos.
Olin ”herännyt” ja halusin ruveta elämään normaalia elämää!☺️
Halusin nauttia elämästä, tehdä normaaleja asioita, enkä halunnut enää rääkätä itseäni pakkoliikunnalla ja kaiken maailman nälkäkuureilla! Halusin vihdoin olla vapaa!
Ja siitä se muutos sitten alkoikin! Olen tehnyt uskomattomasti edistykisä viimeisen vuoden sisällä ja olen niistä todella ylpeä!🙂
Helppoa se ei silti ole ollut!😞 Matka tähän pisteeseen missä nyt olen, on ollut : vaikea, ahdistava, eikä itsestään selvää, mutta erittäin kannatava ja onnistunut!☺️
En tiedä pystynkö koskaan paranemaan 100 prosenttisesti anoreksista? Mutta sen tiedän, että elämäni on nyt niin normaalia, kuin se vaan minulle itselleni on mahdollista ja olen tyytyväinen kehooni.
En ole kuitenkaan saanut mitään uutta, sairauteni jättämän tyhjiön tunteen tilalle.☹️ Minulla ei ole ystäviä (olen ollut liian kauan eristäytyneenä muusta maailmasta). Olen viime aikoina ollut masentunut ja epätoivoinen elämän suhteen. Minulla ei ole ollut enää mitään sisältöä elämässäni.😭
Olen aina vaan yksin… Masentunut… Eikä kukaan ymmärrä minua… En ole samanlainen kuin valtaosa muista nuorista. Olen ihan erilainen, enkä sovi joukkoon.☹️
Haluaisin ystäviä. Vertaistukea, joku jolle puhua ja joka oikeesti ymmärtää. Joku jolle ei tarvitse selitellä erilaisuuttaan, vaan on jotenkin itsekkin kokenut samaa.
Haluaisin suurin piirtein ikäistäni vertaistukea ja ystävää!
Onko kenelläkään teistä samnlaisia tunteita? Olisin todella ilonen yhteydenotosta.