Kaikki tuntuu niin turhalta. Oon voimaton, väsynyt, masentunut. Tätä on jatkunut pian kymmenen vuotta. En tiedä saisinko edes kirjoittaa tänne nuorten puolelle, sillä ikää on 24 vuotta, mutta tunnen itseni enemmän nuoreksi kuin aikuiseksi – ja silti ikivanhaksi.
Ei, mitään erityistä ei ole tapahtunut viime aikoina. Silti elämä tuntuu sietämättömän vaikealta. Tein BDI(21)-masennustestin ja sain 51 pistettä. En voi soittaa kenellekään, esim. Kriisipuhelimeen, sillä olen porukoillani ja he heräisivät. En halua huolestuttaa – ja lisäksi saisin vain vihat niskaani; ”miksi valvot vielä!?” (kyllä, ne valvovat mua vaikka olen jo näin ”vanha”).
Mulla on pahoja itsetuhoflasheja päässäni. Näen itseni milloin sakset vatsassa, milloin kuristuneena lakanaan. Juuri nytkin. Mulla on diagnosoitu skitsofrenia, ja siihen vuosien lääkitys ja hoitosuhde. Se ei vaan tunnu auttavan, ja en meinaa löytää voimia elää mistään.
Mulla on periaatteessa kaikki hyvin; on perhe ja ystäviä jne., mutta silti kaikki on perseellään. Oon niin helvetin väsynyt. Joku käski vain ottaa itseään niskasta kiinni ja yrittää, mutta jos on yrittänyt kymmenen vuotta eikä tämä mene minnekään tämä olo niin mitä helvettiä tässä pitäisi enää yrittää?
Joo, anteeksi.