Mulla on maailman ihanimmat vanhemmat. Ne on kasvattanu mut hyvin. Kuria on ollut sopivasti ja samoiten rakkautta. Parempia vanhempia ei voisi toivoa. He ovat olleet naimisissa kohta 27 vuotta. Rakastavat vieläkin toisiaan, faija läimii mutsia perseelle ja ne pussaa toisiaan kun toinen lähtee töihin. Siinä onkin tavoiteltavaa että itse saisi yhtä mahtavan ihmissuhteen.
Ne riiteli kahdesti mun kuullen koko mun lapsuuteni aikana. Mutsi onki sanonu että koska ite joutu elämään lapsuutensa riitelevien vanhempien kanssa niin ei sitä omille lapsille halunnut. Ja kummanki riidan jälkeen mulle tultiin sanomaan että se oli vaan riita, ei tarvii huolestua.
Kummatkin niistä on ollut koulukiusattuja ja ujoja. Mutsi on ujo vieläki mut se on muuten tosi vahva luonne. Mulleki se aina sanoo et näytä takasin niille sun kiusaajille, niin sekin teki. Faija taas sai itseluottamusta kun kasvoi pituutta ja kasvatti lihakset. Nykyään se on sellanen suupaltti et äitiä näyttää välillä ihan hävettävän. Mutta ei siis ihme että musta tuli kans ujo ja koulukiusattu, syrjäytyny. Veli on kans tosi hiljanen, sitäkin ilmeisesti on lähiaikoina alettu kiusaamaan, äiti sanoi ettei se halua enää mennä kouluun eikä sen kavereita enää näy meillä, se on 13-vuotias. Meillä on aika iso ikäero, itse olen 25.
Mun vanhemmat auttaa mua vieläkin niin taloudellisesti kuin muutenkin. Ei me olla mitään rikkaita koskaan oltu mut tultu hyvin toimeen. Muutin kotoa 5 vuotta sitten. Mun avokin ne on ottanu melkein omaks pojaks. Isä ainaki 🙂 Mikä on hienoa, koska mun avokilla ei ole koskaan ollut isää (tai on sillä isä mutta se ei välitä, avokki on tainnut nähdä sen 2 kertaa elämänsä aikana, viimeks 10 vuotta sitten). Ihan pelottaa miten tulen toimeen sitten kun vanhempia ei enää ole.
Kun masennuin nuorena, kapinoin kovasti ja olin aika kamala. En ole koskaan kiroillut vanhempieni kuullen enkä koskaan sanonut heistä mitään pahaa, mutta huutanut muuten. Olin huippuoppilas ennen kapinointia, sitten kaikki meni alamäkeen. Näkee koulutodistuksista milloin se alkoi. Yläasteen 2 viimeistä vuotta meni huonosti. Kaikki oikeastaan johtui siitä, kun mua kiusattiin enkä halunnu sit olla enää se kiltti tyttö jonka ei tarvii edes lukea kokeisiin saadakseen niistä kiitettäviä. Se vaikutti todella paljon kun muutettiin mun ollessa 13-vuotias. Luulen että jos ei oltais muutettu, ainakaan Hakunilaan niin mun elämä olis aivan toisenlaista. Ja muutettiin sinne vaan vuodeks, siks aikaa et meidän talo valmistu. Se oli järkytys, mä olin elänyt ruusunpunaiset lasit silmillä siihen asti, ennen tunsin ehkä pari ihmistä joiden vanhemmat oli eronnu, Hakunilassa meidän luokalla kenenkään vanhemmat ei ollut enää yhdessä, melkein kaikki oli köyhiä ja maailman raadollisuus hyökkäs mun silmille. Mä aloin häpeämään sitä että mulla oli kaikki niin hyvin.
Sen lisäks tutustuin tyttöön josta tuli luonnevikanen ja joka vioitti myös mun mieltä jatkuvalla manipuloinnilla, hyväksikäytöllä ja mustamaalaamisella. Mä masennuin ja elämä lähti menemään huonosti, en välittäny mistään. Vanhemmilta yritin salata kaiken. Ne oli niin hyvät vanhemmat etten halunnu niitten tuntee huonoa omaatuntoa siitä että mulle kävi niin, eihän se olu niitten vika. Menin jopa lukioon, mutta masennus oli niin paha etten pystyny siihen ja jätin sen kesken. Menin myöhemmin takaisin, mutta se jäi taas kesken. Kävin muutaman kerran psykologilla, mutta ei siitä ollut apua. Sekaannuin huumeisiin. En ollut mikään narkkari, viikonloppuisin käytin viinan sijasta miedompia huumeita. Ne masens mua vielä enemmän.
Meni monta vuotta ja sitten aloitin seurustelun mun avokin kanssa. Sillä oli kans samanlaisia ongelmia. Itse asiassa, melkein samanlainen tapaus, sen elämä oli kans hyvällä mallilla kunnes sekin muutti 13-vuotiaana hakunilaan (se paikka on yks pahuuden pesäke), se kans masentu. Autettiin toisiamme ja päästiin kumpikin ylös suosta. Kävin lukion loppuun ja nyt olen ammattikorkeassa. Kaduttaa kovasti nuo hukkaan heitetyt vuodet, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan 🙂 Kaikista pahimmalta tuntuu vanhempien puolesta, ne ois ansainnu täydellisen tyttären, mut ehkä musta vielä tulee sellanen. Hyvällä mallilla on tällä hetkellä 🙂