Aavattoman innoittaman avaan tänne uuden keskustelun, johon ajattelin kenen tahansa voivan kirjoittaa mitä tahansa vanhemmistaan. Vanhempien vaikutus lapsen tulevaan minään on hirveän suuri. Miten teidän vanhempanne tai vanhempien puuttuminen ovat vaikuttaneet siihen, millaisia teistä on tullut?
Itse olen enimmäkseen tyytyväinen vanhempiini. Minusta he ovat onnistuneet kasvattamisessani, vaikka läheisistä väleistä huolimatta he eivät tunne minua kovin hyvin. Jonkin verran ongelmia on aiheuttanut isäni despoottisuus, kun hän katsoo jollakin lailla olevansa äitini yläpuolella. Minua isäni on tuntunut pitävän aina vähän tyhmänä, koska hän ei ymmärrä hiljaisuuttani. Tämä osaltaan on aiheuttanut minulle heikohkon itsetunnon. Isälläni on asioista voimakkaat mielipiteet ja on kestänyt vuosia ajatella hänen esittämänsä ”totuudet” itse uudestaan. Vieläkin saatan inhota esimerkiksi jotakin poliittikoa kuitenkaan varsinaisesti tietämättä, minkä vuoksi en pidä hänestä.
Vanhempieni välinen suhde on mielestäni muuttunut lähinnä ystävyydeksi tai tottumiseksi. En ole juuri koskaan nähnyt heidän halaavan, saati sitten suutelevan. Riitojakin heillä oli välillä usein, ja epäilen isäni pettäneet äitiä monta kertaa. Tämä on varmasti vaikuttanut hieman negatiiviseen yleiskäsitykseeni miehistä. Usein pelkään oman parisuhteeni tulevan vanhempieni suhteen kaltaiseksi jumiutumiseksi, jossa kumpikaan osapuoli ei ole aivan tyytyväinen, muttei toisaalta saa muutostakaan aikaiseksi.