Hei Aide.
Ymmärrän miksi sinua hämmentää tilanne, jossa olet, ja varmasti monia muitakin. Siispä minäkin sotken lusikkani soppaan, vaikka olet saanut jo paljon hyviä kommentteja🙂 Haluan kertoa teille oman tarinani.
Olen 19-vuotias nuorinainen. Sairastan vakavaa masennusta. Tilanne on joskus ollut jopa niin vakava, että olen yrittänyt tappaa itseni mieheni viereen leipäveitsellä, tämän nukkuessa. Kuitenkin voin sanoa itsestäni, että olen uskovainen. 🙂
Viime viikolla, äitini soitti minulle. Hän oli huolissaan minusta. Hän jutteli minulle siitä kuinka onnellinen olin kun olin aktiivinen seurakunnan jäsen. Hän kertoi minun joskus sanoneen että en halua mennä seurakuntaan koska ajatus siitä ahdistaa minua. Siksi hän oli jättänyt puhumatta asiasta. Tuo lause sai minut muistelemaan sitä aikaa ja oivalsin itsekin olleeni hyvin onnellinen silloin. Tunsin siellä ihmisten keskellä, että minulla on merkitystä, että olen tärkeä jollekulle.Olin isoskouluttajana, isosena, konserteissa mukana laulamassa... kaikki mihin osallistuin tuntui hyvältä. Sitten se jäi, pikku hiljaa pois... Olin yksinäinen, syrjäydyin.. ehkä masennus pääsi silloin jo hiljaa hiipimään olemukseeni. ☹️
Minä syytin pitkään masennuksesta Jumalaa. Kyselin, miksi hän ei ota tätä pois, miksi hän antaa minun tuntea itseni syylliseksi kaikesta, miksi hän vihaa minua niin paljon... Huusin syvyydestä herraa ja viime viikolla eräänä iltana sain vastauksen. Kuuntelin sattumalta kristillistä radio kanavaa. Siellä ihmiset keskustelivat uskosta ja monista sellaisista asioista, jotka olivat minun mieltäni kaihertaneet jo pitkään. 😑❓
Oivalsin monta asiaa. Paholainen haluaa, että me emme näkisi niitä pieniä Jumalan ihmeitä elämässämme mm. masennuksen avulla. Rakkautta, iloa, auringon paistetta, toivoa, tai unelmia ja haaveita, jotka me voimme toteuttaa. Se antaa meille tunteen, ettei mikään tunnu milleen.. Paholainen haluaa, että me emme näkisi muita ratkaisu mahdollisuuksia, kuin itsensä tuhoaminen. Se haluaa saattaa meidät tilanteeseen, jossa uskomme, ettei ole enää toivoa.
Aina on toivoa, aina löytyy ratkaisut, jos vain etsii ja uskoo niiden löytyvän. Usein uskovaisten keskuudessa hehkutetaan kaikkea sitä, mikä on hyvin. Miten upeaa on olla uskossa, kaikki ongelmat ratkeavat.. On muistettava silti, että usko on kuin siemen, jotta siemenen saa kasvamaan, on tehtävä "herätys". Se herätys tapahtuu yleensä kasteella, auringolla ja ravinteilla. Kun tulee uskoon, ahkerasti kerää kaikkia noita itselleen. Lukee raamattua, käy muiden ihmisten kanssa kuuntelemassa erilaisia tapahtumia, on aktiivisesti mukana seurakunnassa. JOs unohtaa kastella uskonsa kukkaa, se lakastuu. Minä unohdin kastella uskon kukkaani.
On kuitenkin muistettava eräs seikka. Usein puhutaan uskomisen hyvistä puolista, ja joku voi saada käsityksen, että uskovan elämä on helppoa ja mutkatonta.
Ei usko ole oikotie onneen. Ei uskon avulla voi välttää vaikeuksia ja elää "happy happy" pilvilinnassa jossa kaikki on aina juhlaa.
Usko kantaa meidät läpi vaikeuksien ja auttaa meitä selviytymään. 😉
Kun näitä asioita minä aloin miettimään omaan elämääni, ymmärsin monta monta pientä ihmettä jota en ollut nähnyt edes vuosien päästä niiden tapahtumisesta. Nyt minä ymmärrän. Jumala on ollut minun kanssani koko ajan, mutta minä, en ole pitänyt sydäntäni tarpeeksi auki, jotta olisin nähnyt hänet elämässäni.
Isä.. sai sairaskohtauksen ja säikäytti koko perheen. Hän selvisi siitä ja voi nyt hyvin. Ollessani 16.. pedofiili kiinnostui minusta. Silloin tapahtui ihme..tapasin mieheni internetin välityksellä, hän tuki minua. Kesällä tulee 2v kihlautumisestamme. Se oli ihme. Minä löysin rakkauden, sen avulla minä jaksoin läpi pimeän syksyn, jolloin sain pelätä henkeni edestä. Monista rahavaikeuksistakin olen selvinnyt ihmeen kaupalla läpi. Minä selvisin rankoista ajoista läpi, koska minua kannettiin läpi niiden. Vaikka minä en sitä nähnyt 😭
Rukoilin sen radio ohjelman jälkeen. Uskoin, että jos vain joku rukoilisi minun puolestani, minä parannun, enkä tunne enää ahdistusta. Pyysin rakasta ystävää rukoilemaan puolestani... Hän pyysi minulle rauhaa sydämeen, että paha jättäisi minut rauhaan. Tässä se rauha nyt on, sielussani ja rakastan taas maailmaa. Tiedän että edessä on vielä pitkä matka siihen että mieleni on täysin tyyni ja myrskytön. Paljon on asioita joita täytyy käsitellä ja puhua pois. Silti luotan siihen lupaukseen jonka Jumala on antanut minulle. En enää koskaan vajoa niin syvälle synkkyyteen, missä kävin.🙂👍
Jumalan siunausta. Nyt olen sitte virallisesti "Hihhuli" Ja aion nauttia siitä sydämeni kyllyydestä🙂 🙂🌻