Järkyttäviähän nämä tällaiset ovat, Jokelan koulusurmista kylläkin järkytyin enemmän, ja kouluunmeno oli entistä ahdistavampaa. Silti, on väärin että nuori, jolla on koko elämä edessä ja menee hyvin, tapetaan. Ymmärrän sinänsä sen, että puukottaja oli todella epätoivoinen, mutta ihmettelen sitä kuten tekin, että miksi hänen piti vahingoittaa muita, eikä itseään.
Minäkin olen jo turtunut näihin tapahtumiin, mitä nyt tosiaan se Jokela järkytti paljon, mutta tämä ei niin hirveästi, olin kylläkin todella ihmeissäni ja en osaa ajatella asiaa totena vielä. Mutta kun lähipiirissäni tapahtui nuoren kuolema... Se oli sata kertaa pahempaa kuin jonkun tuntemattoman.
Kun olin yhdeksännellä (nyt olen menossa lukion kolmannelle), luokallamme kuoli eräs poika mopo-onnettomuudessa. Se oli, ja on yhä niin väärin, koska tämäkin nuori oli iloinen, valoisa, mukava, ja hänellä oli paljon kavereita. Silloin olin ollut jo masentunut yli vuoden ja mietin juuri sitä mistä puhuitte, että miksen minä voinnut kuolla hänen sijastaan, minä joka en nauti elämästä yhtään. Miksi sellaisen piti kuolla jolle elämä oli arvokasta? Onneksi olen päässyt tästä yli, mutta silti, se on niin väärin.
Minulta on lisäksi kuollut isosisko ennen syntymääni, ja minä en olisi syntynyt jos siskoni ei olisi menehtynyt. Kuinka usein olenkaan toivonut että siskoni eläisi, enkä minä... Olen koko surkean ikäni ollut onneton, ja yläasteella alkoi masennus. Inhoan elämää ja itseäni, niin miksi h*lvetissä minun piti edes syntyä!? Miksi minun kohtaloni on näin pirullinen...? Ja koska synnyin keskelle lapsen menetyksen aiheuttamaa surua, oli lapsuutenikin jotenkin kolkko ja synkkä. Minulla on niin paha olla täällä. Minua ei ole kukaan auttanut. Enkä osaa itse hakeutua apuun. Kauan on jo pitänyt, mutta uskottelen että ehkä huomenna menee paremmin. Mutta aina kun luulen että kaikki alkaa viimein sujua, masennus kiskoo minut takaisin kuilun pohjalle. Asun pienellä paikkakunnalla, ja en saa tartuttua puhelimeen jotta hakeutuisin puhumaan, tuntuu ettei minulla ole voimia siihen. Toivon että joku lähimmäinen huomaisi masennukseni ja tekisi sen puolestani, mutta vaikka olen joillekin tutuille tästä avautunut, he eivät tee elettäkään auttaakseen.
Ei mikään ihme että tunnen oloni pelkäksi p*skaksi ihmisjämäksi! 😭