Mä kärsin ujoudesta ja jännittämisestä. Mä en enää haluais olla se hiljainen tyttö, joka seisoo toisten vieressä ja kuuntelee. Tuntuu, ettei muut haluakaan kuulla, mitä mulla on sanottavaa. Ja jos mä sanon jotain, se kuulostaa naurettavalta. Töissä mä syytän itteeni joka päivä siitä, etten voi olla avoin ja sosiaalinen. Mua pelottaa, että mä punastun ja paljastan oman heikkouteni. Miksi mä en voi olla sellainen iloinen ”small-talk -ihminen”?
Mun työkaveri on tosi puhelias ja kerkeää usein ekana vastaamaan, jos vaikkapa työnantaja kysyy jotain. Siinä ne sitten juttelee ja mä yritän väliin heittää jotain. Eilenkin mä kysyin jotain työnantajalta… sitten työnantaja katsoi mun työkaveria ja vastas sille. ”Hei, mä olin se, joka kysyin!” Se sattuu 😞. Ihan sama, kun mua ei ois.
Jännittäminen ja ujous vaivaa mua ihan joka paikassa. Koulussa, kaupankassalla ja jopa kampaajalla. Onko ujoille ja aroille ihmisille tilaa tässä maailmassa? Välillä tuntuis helpommalta luovuttaa… onko tällaisella ihmisellä ihmisarvoa? Mä en enää jaksais jäädä toisten varjoon ☹️.