Olen ollut ujo ja hiljainen pienestä asti ja saanutkin siitä kuulla sukulaisilta, luokkatovereilta ja milloin missäkin. Se on ollut kuin syntiä ihmisille, että olen ollut arka. Nyt, kohta kaksikymppisenä nuorena naisena se vaivaa vieläkin. Se vaivaa sosiaalissa tilanteissa, kuten jos pitäisi soittaa johonkin. Oma äitini tilaa vieläkin minulle mm. hammaslääkäriajan! 🙄 Pystyn kyllä soittamaan jos on ihan pakko, kuten työnhaussa. Mutta helppoa se ei missään nimessä ole…
Ujous vaivaa myös ihmissuhteissa. 😭 Olen tavannut unelmieni miehen josta pidän valtavasti, ja hänkin minusta. Haittana on vain molempien arkuus ja hiljaisia kun molemmat ollaan niin ei oikein löydy puhumisen aiheitakaan. 😳 Mitä okein voisin tehdä tälle asialle? 😯🗯️ En voi vain antaa asian olla ja antaa elämäni tilaisuuden mennä ohitse!
Lisäksi tämä mies (tai no poikahan hän vielä on) on vasta 16! Hän on kyllä vanhemman oloinen! Tämä ikäero ei ainakaan helpota tilannetta 😟 Kesästä asti olemme tekstailleet, tai no aika harvoin kun ei uskalleta, ja muutaman kerran hän on tullutkin luokseni iltaa istumaan. Mutta hiljaista on ollut. Ja kiusallista kun haluaisi kertoa ummet ja lammet kaikesta ja varsinkin kuinka paljon toisesta tykkää! Minusta tuntuu että hajoan täysin tämän takia 😭
Ystäviäkään minulla ei ole, enkä kyllä niitä tarvitsekaan vaikka se kuulostaakin oudolta. Perheeni on minulle rakas. Olen suurimman osan ajasta kotona 😠 Haluaisin mennä ja nauttia elämästä mutta kun en uskalla! Ja enemmän kuin mitään muuta haluaisin olla tämän pojan kanssa yhdessä ja pitää hauskaa, jutella, käydä kaikissa paikoissa… 😟 Mitäköhän mun pitäisi tehdä?