Turhautunut elämään
Hei vaan,
en oikeen tiedä mitä mun pitäis tänne kertoa ja en vieläkään tiiä pitäiskö mun avautua tänne vai ei. Enkä myöskään tiiä mitä hyötyisin siitä joten avaan niin lyhyesti ku saan 4vuotta tiivistettyä:
Olin 13-vuotias kun mulla todettiin keskivaikee masennus, neulakammo (wow miten kiinnostavaa), sosiaalisten tilanteiden pelko, ja ties mitä muuta. Lopulta, vaikken diagnoosia saanut, uskon että mulla on myös paniikkihäiriö (kaikki ’oireet’ viittaa siihen). Lopetin psykologikäynnit samantien diagnoosin jälkeen ja ns päätin pitää masennuksen mielummin ku käydä niillä psykologeilla, joista en yhtään tykänny. Myöhemmin ’parannuin’ lähes kokonaan omin konstein, en viillelly puoleentoista vuoteen ja elämä oli parempaa ku aikasemmin. Lukion alun jälkeen se alko taas – pahempana. Aloin viiltelemään, suunnittelemaan itsemurhaa, keräämään pillereitä. Nyt noin puolen vuoden jälkeen alan olemaan oikeesti lopussa. Ahdistaa kokoajan, haluun vaan olla yksin, kuolla. Oon kuitenkin lähössä vaihtoon, ja koska se on mun suurimmista unelmista uusin, ja ainoa täl hetkel toteutumassa, mun on pakko selvitä. Pakko käydä koulussa, pakko jaksaa hymyillä, pakko selviytyä yksin. Nyt en vaan tiedä enää pystynkö. Välillä tunne kuolemanhalusta on lähes käsinkosketettava. Ei enää ajatus muiden joukossa. En halua psykologille koska se kertoo äidille – ja siitä ei seurais mitään hyvää. En luota siihen että se pitäis mitään salassa, koska kaikki on kerrottu äidille liian useesti. En siis pysty. Oon vaan hukassa, niin väsyny tähän kaikkeen.
Tavallaan mulla menee nyt hyvin – keskiarvo on semmonen perus, ei liian huono muttei myöskään loistava, mulla on poikaystävä, mulla on muutama kaveri. Miksei mulla siis ole asiat hyvin? Miks ei?
Joo, en tiiä selvenskö tää mitään, enkä siis oikeesti tiedä mitä varten tän tänne purin – ei tää mun oloani ainakaan helpottanu.
Ehkä mä vaan ajattelin kysyä, mitä mun pitäis tehdä? Ehkä mietin, haluanko parantua? Ehkä halusin kysyä, että mitä muille täällä kuuluu?
En tiiä.. Kysykää mitä vaan, mä vastaan. Tai jotain. Kertokaa mulle mitä teille kuuluu?(: