Tuleva vuosi pelottaa
Vuoden vaihtuminen ahdistaa niin paljon, että melkein itkettää. Tuntuu, että tämä vuosi on vielä kesken. Etten voi aloittaa seuraavaa ennen kuin olen saanut tämän vuoden valmiiksi. Mutta kun ei aika pysähdy odottelemaan sitä, että olen valmis. Valmis mihin? En edes tiedä. Ei minun tarvitse olla valmis, eihän? Kaikki asiat mitkä jäi tekemättä tänä vuonna, ne asiat ehtii kyllä tehdä ensi vuonnakin.
Tulevaisuus pelottaa. Ensi vuosi pelottaa. Ensi kevät pelottaa. En ole varma mitä pelkään, mutta minä pelkään. Pelkään niin kamalasti. Viime kevät oli vaikea. Pelkään kai vähän että tästä tulee samanlainen.
Mitä jos en selviä? Mitä jos romahdan? Pitäisi hakea töitä ja opiskelemaan. Mitä jos en jaksakaan?
Tuntuu, että olen heittänyt tämän syksyn hukkaan, kun en ole tehnyt mitään ”järkevää”. Mutta olen yrittänyt tapella ahdistusta vastaan. Synkkiä ajatuksia vastaan. Olen kadottanut itseni ja yrittänyt taas löytää itseni.
Kertokaa vaikka omia fiiliksiä tulevasta tai menneestä vuodesta. Samaistuuko kukaan?