Tukiasunnot,perhetukikeskukset...
Onko teillä kokemuksia tukiasunnoista, perhetukikeskuksista tms.? Olisi kiva tietää mitä mieltä olette niistä ja miten perheenne/sukulaisenne/kaverinne ovat suhtautuneet niihin?
Itse olin ensin Leinolan perhetukikeskuksessa ja sieltä sitten Metsolan perhetukikeskukseen ja nyt sitten Toivon tuvan tukiasunnossa.
Leinolan perhetukikeskus oli tedella rauhaton paikka ja vietin siellä paljon aikaa omassa huoneessa, kunnes sain aivan ihanan huonekaverin.Lopulta sieltä oli todella haikea lähteä tämän uuden tuttavuuden vuoksi.Metsola puolestaan oli paljon rauhallisempi paikka, mutta sielläkin tunsin aina välillä olevani ulkopuolella, sillä minun on aina välillä todella vaikea solmia uusia tuttavuuksia.
Näistä perhetukikeskuksista muutama työntekijä tuli minulle todella läheiseksi.Olen miettinyt, pitävätkö nämä työntekijät nuoria vain työnään vai kuinka…Oli kuitenkin todella vaikea luopua ihanasta omaohjaajasta Leinolassa, eikä hän ole pitänyt minuun mitään yhteyttä.Toivoin sitä kyllä todella paljon.Mutta ymmärrän kyllä että nyt hän tuskin edes muistaa minua , sillä hänellä on nyt aivan uudet nuoret hoidettavinaan…
☹️
Tukiasunto on kyllä sinänsä hyvä juttu, mutta haluaisin tulla paljon lähesemmäksi luonani käyvän työntekijän kanssa, mutta se nyt vie todella paljon aikaa, sillä näen häntä vain kerran viikossa.Niinkuin jo sanoin minun on vaike luoda uusia suhteita, tämää pätee myös nytkin…huomaan kyllä kuinka hän haluaa tuntua minut mutta jotankin en vain anna sen tapahtua kun menen ihan lukkoon.Nyt hän varmaan luulee etten pidä hänestä tai jotai… No mut kertokaa jos teil on kokemuksii !!🙂