tukena olemisen vaikeudesta
Haluaisin kertoa oman tarinani ja haluaisin jutella jonkun sellaisen ihmisen kanssa, jolla on omakohtaista kokemusta.
Aloin melkein tasan tarkkaan vuosi sitten seurustella maailman ihanimman pojan kanssa, joka on minusta kolme vuotta vanhempi, nyt 20-vuotias. Alussa kaikki meni hyvin. tätä kesti noin kuukauden ajan. sitten minulle alkoi selvitä, ettei hänellä ole kaikki kohdallaan.
Lopulta hän kertoi kärsineensä pahoista ahdistus- ja pelkotiloista jo monen vuoden ajan.Eikä kukaan ollut puuttunut asiaan!
Yritin sitten auttaa. yritin puhua, että kyseessä on mahdollisesti masennus ja että siihen on olemassa lääkkeet. ei puhettakaan. hän ei halunnut kuulla lääkkeistä sanaakaan. suostui sentään menemään terapiaan, mutta eihän siitä mitään hyötyä ollut.
Ilmoitin sitten lopulta asiasta myös kultani äidille.
Hänen mielestään poika oli terve.
kukaan ei uskonut, eikä kultani edes halunnut apua. tästä johtuu, että aloin itse saada masennukseen viittaavia oireita ja purkaa turhautuneisuuttani raivokohtauksiin. Poikaystäväni kaatoi kaikki ongelmansa ja ahdistuksensa minun niskaani ja hukutti minut murheensa alle.☹️
En tiedä mikä hänet sitten nosti takaisin pinnalle, mutta ensiviikolla olemme menossa yhdessä lääkäriin hakemaan hänelle lääkkeitä. Myös hänen äitinsä koitti pyydellä minulta anteeksi, mutta en taida olla valmis siihen vielä suostumaan.
Olisiko jollakin ihmisellä kokemuksia siitä, miten kamalaa on katsella rakkaansa riutumista vierestä?