Hui. aika paha lopettaa pitkää terapiaa kuukaudessa. Yleensähän siinä tehään pikkuhiljaa se lopettaminen, että se ei katkeis ennen kun on valmis. Mut sille kai ei mitään voi, jos on sellanen tilanne, että on pakko muuttaa. Sulle vaan tuli tosi ikävään tilanteeseen. Ymmärrän ton oikein hyvin, että et haluais uutta. Mullaki meni melkeen vuos, että pystyin ees tän verran luottaa. Mulla luultavasti loppuu terapia tän ihmisen kanssa kesään mennessä, nyt jo kokeillaan miten pärjään jos vaan kerta viikkoon käyn.
Onneks oot hyväsydämminen, pilaisit aika monen elämän, jos tappaisit ittes. Sanoit, että tuntuu ettei sulla oo muita vaihtoehtoja. On sulla, vaikka neki on vaikeita. Sä voit ainaki yrittää tulla toimeen sen ihmisen kanssa, joka tulee sun uudeks terapeutiks. Jos tää nykyinen kerta valitsee kuka tulee sen tilalle, ni luulis sen osaavan valita sulle sopivan, eikö? Siis ettei jotain sellasta valitse, joka ei sulle sovi yhtään. Ja miten niin sä valehtelisit sille ekan vuoden? Eihän se, että oot aikasemmin tehny jotain, tarkota että sun on pakko tehä niin taas. Mulla on ton kanssa kyllä isojaki vaikeuksia, kun luulen, että kun oon ennen tehny tietyllä lailla tai ollu tietyn lainen, ni en voi muuttaa sitä kun sit en enää olis minä. Että munhan kuuluu tehä niin tai olla sellanen. Mut ei se niin vaan ole. Kyllä mä pikkuhiljaa alan huomata, että mullaki on tilaa kasvaa ja muuttua. Eikä se muiden mielestä oo yhtään niin iso juttu kun mitä mä aina oletan. Iteki jopa selviin siitä. Voisitkohan säki yrittää?
Mut et sä varmaa nihan ilman terapeutin tukea halua olla, vaikka oliski uus ihminen jonka kanssa pitää alottaa alusta? Jos sä kuitenki käyt sen luona ja ehkä pystytki saamaan siltä jotain apua ja neuvoja, ni eikö olis helpompaa, jos se jo tietäis susta jotain ettei sun kaikkea tarvii kertoo taas alusta ite? Seki vois ehkä helpottaa, että se tietäis jotain sun elämästä tähän asti, ni et valehtelis niin paljon tavallaan omaks suojaks. Kun se ei kuitenkaan suojaa sua. Kun ethän sä halua takasin siihen kaikkeen, mitä sun elämässä on ollu, ainaki aikasemmin puhuit paljon, että haluat pärjätä ite. Että haluat eroon kaiksita ongelmista ja diagnooseista. Puhuthan sä tän nykyisen terapeutin kanssa tästä kaikesta ja että sua pelottaa?
Ajatuksia, mietteitä, toivottavasti sain jostain kiinni.
~Xer~