Minulla oli ongelmana se kun takerruin psykiatriin. Minulla oli tapana soitella hänelle puhelintunnilla ja höpistä omia asioitani ja kertoa murheitani jne. Aluksi hän jutteli ja jopa nauroi jos sanoin jotakin hassua. Meillä oli hauskaa höpsiä vaikka mitä. Ja välillä myös pelleilin hänelle. Ja jos oli huolia, niin kerroin hänelle niistä. Kun olin sairaalahoidossa(fyysisen puolen sairaalahoito), niin sieltä sairaalasta käsin soittelin ja kerroin että millaista on ollut. ja hän oli myötätuntoinen ja osaa ottava ja minä aloin pitää häntä isosiskohahmona ja kirjoittelin hänelle viestejä joissa kerron hänen olevan mulle todella rakas. Korttejakin lähetin joskus ja joskus myös karkkia. Se psykiatri on nuori psykiatri, minua 13 vuotta vanhempi ja samaa sukupuolta kuin minä.
Kaikki oli niin kivaa ja mukavaa….Mutta sitten jotain tapahtui. kun soitin ja tuttuun tapaan höpisin hänelle pulju.netistä tilattavista triopsi-liskokaloista ja myös murheitani aloittelin kertoilemaan, niin hän kysyi, että oliko minulla jotakin asiaa vai muutenko vaan juttelen. Ja minä sanoin että juttelen muuten vaan koska hän on niin kiva. Hän siihen sanoi, että minun pitää lopettaa tämmöiset soitot, koska hän ei voi olla minulle mikään ystävä. hän on vain lääkäri. Ja hän siirtyy äitiyslomalle 3 kk kuluttua ja minut on siirretty potilaaksi toiselle lääkärille. ja hoitosuhde on nyt päättynyt. Minä itkin ja ulisin puhelimeen, että ei, ei et voi jättää mua, sä et voi mua jättäääää!!!! ja sanoin että mulla on vaikeaa ja ahdistaa jne. mutta hän sanoi, että hän on vain lääkäri ja minun pitää ihan siviilielämässä löytää ne kaverit joille kerron asioistani. Että hän ei voi mulle olla mikään kaveri.
Minulla oli tämä asia iso ongelma ja vaikka tuntui että aluksi pääsin asian yli, niin tänään tuli hirvee ahdistus mulle ja paiskoin tavaroita ja olin ihan sekaisin. mutta tuntuu, että nyt alan jo toipua tästä asiasta ja katsoa asioita eteenpäin. minulla oli hyvin vaikea lapsuus ja minulle lapsena tehtiin kammottavia asioita ja minä muistan sen hyvin ja mulle jäi traumoja lapsuudesta ja sen takia minulla on tuo takertuminen ongelmana. ja takertuminen kuuluu osittain minun sairauksissani taudinkuvaan.