On yhtä aikaa sekä kamalaa että helpottavaa huomata, etten ole yksin. Minäkin olin ennen sosiaalinen ja menevä, mutta sekin sosiaalisuus johtui lähinnä alkoholin aiheuttaman rentoutumisen myötä... Eli en juurikaan nähnyt ihmisiä selvinpäin. Ja tosiaan, mieheeni törmäsin humalassa, meni jonkin aikaa ennen kuin uskalsin hänet edes tavata selvin päin. Mutta pian huomasin, että juttu luisti ilman alkoholiakin, joten olen ollut hänen kanssaan yhdessä nyt neljä vuotta 🙂. Eli seurustelukumppanin hankin "sosiaalisena" kautenani. Nykyisin olen lähes 24/7 neljän seinän sisällä, kun mies käy koulussa, töissä ja harrastuksissa. Itse yritän käydä koulua, mutta ei siitä oikein mitään tule, ainakaan nyt. Ja minäkään en käy kaupassa yksin, mies hoitaa senkin. Häntä se ei kuulemma haittaa, mutta minulla on todella paha olo sen suhteen, että mies joutuu tekemään kaiken. En edes siivoa tätä lävää sillä välin kun mies on jossain muualla ja itse mätänen kotona ☹️. En vaan saa aikaiseksi, olen jotenkin lukossa.
Mutta niin, minullakin oli vielä muutama vuosi sitten kavereita. Tutustuin mieheni kautta moneen ihanaan ihmiseen, mutta suurin osa heistä on muuttanut pois tai yhteys on muuten vain hiipunut. Nykyisin minulla ei ole oikein ketään. Tässä kaupungissa on oikeastaan vain yksi kaveri, joka tietää ongelmistani, mutta en saa aikaiseksi nähdä häntäkään juuri sosiaalisten tilanteiden pelkoni takia, joka on todella ärsyttävää. Joka kerta rintaa puristaa ja sydän tykyttää, enkä osaa sanoa mitään, jos yritän nähdä jota kuta tuttavaa. Mutta nyt olen hankkinut vihdoin lääkäriajan ja toivottavasti saisin taas jälleen kerran lähetteen... En nimittäin kykene elämään näin. Olen sairastanut n. 7 vuotta keskivaikeaa masennusta ja ikää tulee tänä vuonna 21. En ole tehnyt päivääkään töitä, en edes kesätöitä, eikä ole peruskoulun jälkeen edes mitään koulutusta hankittu ☹️. Ihmiset alkavat pikku hiljaa ihmettelemään tätä menoa, enkä työkokemuksen puutteesta saa töitäkään. Ahdistaa elää vanhempien siivellä ja olla tällainen saamaton lurjus, mutta eipä auta nyt muukaan... Haaveena olisi parin vuoden päästä jotkut paperit kourassa, uusi asunto ja miehen kanssa hankittu yhteinen koira. Se on tällä hetkellä tähtäimessä.