Sosiaalisten tilanteiden pelko vie elämänhaluni
Sosiaalisten tilanteiden pelko on aiheuttanut elämässäni paljon harmia ja siksi olen pahassa tilanteessa tällä hetkellä. Minut erotettiin jo toista kertaa ammattikoulusta koska en pystynyt nousemaan sängystä joka päivä ja koulussa ahdisti muut opiskelijat ja koko henkilökunta. Yksinkertaisesti ne muut ihmiset. 🤔
Lisäksi minulla on tästä syystä keskeytynyt rahan tulo ja minulla on monen sadan euron edestä maksamattomia laskuja. Olen irtisanonut edellisen asuntoni ja ”majailen” tällä hetkellä ystäväni luona, jonne minun oli tarkoitus muuttaa kun saan rahat kasaan. Sain työpaikan muutama viikko sitten, mutta jouduin lopettamaan työt heti ensimmäisen päivän jälkeen koska en yksinkertaisesti pystynyt ahdistukseltani olemaan siellä.
En ole aiemmin uskaltanut hakea apua näihin ongelmiini, sillä pelkäsin siitä tulevia jatkotoimenpiteitä. Lisäksi pelkään vain että minulle nauretaan ja väitetään että ei minulla mitään ole… 😯🗯️ Uskon vahvasti että vanhempani, koulun henkilökunta ja sossuni pitävät minua yksinkertaisesti vain laiskana kun en käy koulua, töissä ja saa mitään aikaiseksi. Jos olisin kertonut tästä aiemmin, asiat olisivat varmasti paremmin… Tein taas vain hallaa itselleni 😭
Nyt pakotan itseni uskaltautumaan hakemaan apua, mutta ongelmana on edelleen se, että en uskalla soittaa mihinkään, jossa minua voitaisiin auttaa. Haluaako joku kertoa, miten toimisin? 😯🗯️