Sinulle, jolla on myös paha olla..
En ennen ymmärtänyt mitä aito masennus tarkoittaa ja luulin, että omilla paremmilla ratkaisuilla voisimme selättää sen. Viimeiset 2 vuotta ovat muuttaneet käsitykseni asiasta kokonaan.
Noin kaksi vuotta sitten ystäväni lähti ja jäin yksin vieraalle paikkakunnalle ilman perhettäni tai ketään muutakaan. Luulin todella selviäväni ja aluksi minuöla menikin paremmin, kunnes ajan kanssa oloni alkoi muuttua huonommaksi. Kipu tuli elämääni hiipien tuoden surun jokaiseen hetkeen ilman syytä. Surun, joka ei millään lähtenyt pois.
Yritin kaikkea: liikuntaa, terveellisiä elämäntapoja, tupakoinninlopettamista, hiustenpidennyksiä ja meikkejä… You name it. Ja mikään ei auttanut ja vaivakseni tuli myös järkyttävä sosiaalisten tilanteiden pelko ja pahat univaikeudet sekä alhainen itsetunto.
Elämä on rullannut eteenpäin jo parempana viimevuosina, mutta tunne ei häviä sydämestä.
Halusin kertoa sinulle tarinaani ja kuulla löytyykö kohtalotovereita? Mikä sinua auttoi? Vai auttoiko mikään? Ja kiittää, että jaksatte yhä taistella ja uskoa parempaan ♡ Olen niin ylpeä teistä! Terveen ihmisen voi olla vaikea edes ymmärtää millainen kamppailu arkinen maanantai on masentuneelle tai muuten henkisesti hajalla olevalle. Minä en ainakaan ymmärtänyt. Ja siksi olen velkaa anteeksipyynnön ja kiitoksen jokaiselle, jonka elämä on vaikeampaa.
Olisin todella kiitollinen, jos joku jaksaisi vastailla ja jakaa omia kokemuksiaan 🙂