Selittämätön paha olo…

Selittämätön paha olo...

Käyttäjä Enkeli_ilman_siipiä aloittanut aikaan 12.10.2005 klo 21:13 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Enkeli_ilman_siipiä kirjoittanut 12.10.2005 klo 21:13

Elä hetki mun elämää:
Sä heräät aamulla kuudelta, silmät turvoksissa ja väsyneenä, mietit onks mitään syytä lähtee kouluun, haluisit vaan vetää peiton päällesi ja vaipuu unien maailmaan jossa mikää ei satu. Sä tiedät et on pakko mennä, syöt, meikkaat ja lähet kouluun. Missä sua odottaa yks kaveri, joka ei välillä vaan voi tajuta mitään, käyttäytyy välillä nii itsekkäästi ja itsekeskeisesti et haluisit ruveta raivoo muttet voi. Sä oot koulus, katot ympärilles ja toteet ”Mitä mä täällä teen?”. Sä vedät päivän kulissei aamusta iltaan. Olet niin iloinen, positiivinen ja kaikin puolin elämäs kii. Koulun jälkeen olet ystäväs tai ystävies kans. Sä meet kotiin, katot telkkarii, istut koneel, käyt suihkus ja kuuntelet musiikkii. Sä mietit et miks mä en voi luovuttaa, tappaa itteeni mennä pois. Mitä hyödyttää käydä psykologil kerran kuukaudes, eihä se muutaku kysy ”mitä sulle kuuluu”.
Sä vietät illan vaan miettien paskaa ja itket sit ja uni tulee kun tulee, mutta ei ennen klo. 01.00…. Ja tätä jatkuu viis päivää, sitte viikonloppuna sä juot ittes sekasin, haluut hetkeks unohtaa kaiken ja aamulla herää pahaan oloon ja itkuun…

Ku joku kysyy miks sua masentaa, mitä mä voisin sanoo… Mä vastaan ”en osaa selittää”. Ei sitä voi selittää, mulla on periaattees kaikki hyvin, rakastavat vanhemmat, kavereita, sisko jonka kans asun, pääsis kouluun mihin halusinkii… Mut silti mulla on vaan nii paska olla, sattuu koko ajan. En uskalla päästää ketään jätkää lähelleni, kuitenkin mua taas satutettais, liian monta kertaa kokenu sen ku joku pitää mua lelunaan, leikkii vähäsen, heittää roskiin ja jonkin ajan päästä taas ottaa mut takasin ja leikkii hetken… Se vitun jätkä ties et mä rakastin sitä ja vielkäkiiii…. 😭
Nää tunteet on nii käsittämättömiä… Itkua vaan pukkaa 😭 😭 😭
Tiedän et mulla on kohtalontovereit varmasti mut mikä auttaa, ku en haluu enää lääkkeit… Psykologi kerran kuukauteen, no aika huimaa ku osaa olla senkään edes oma itteni ja näyttää miltä minust tuntuu. Osaa ees itkee muiden edes 😞

Käyttäjä lasia kirjoittanut 14.10.2005 klo 12:13

voih.
mä tiiän, miksi mu ahistaa niin usein.
Oon pahoillani, ettet voi selittää syytä omaan ahistukseesi.
Onko tapahtunut jotain?

Joskus munkin mailma romahtaa ilman näkyvää syytä,
sillon hajoo sisältä ja jatkaa fyysiseti elämää..

taas on aika, et pitäs elää, elää, mitä helvettiä?
syömättömyyttä ja viiltelyä, enkä mä ees pelkää kuolemaa..😯🗯️

Käyttäjä Niq kirjoittanut 14.10.2005 klo 13:24

Moi Enkeli ilma siipiä.

Mä toivon että sulla olisi jotain mistä voit iloita, jotain mikä auttaa sua heräämään aamulla kun tuntuu ettet jaksa, jotain mikä auttaa sut illall nukahtamaan hymy huulilla. Jotain.

Kun luin sun viestisi koin flash backin parin vuoden takaa. Oletko sä mä silloin? Siltä ainakin tuntuu ja tuntui.

Lukiossa arkeni oli juuri kuten kuvailemasi, en jaksanut mutta tein en nukkunut mutta yritin. Ja viikonloput oli viinan vallassa yhtä pitkää päivää, joka sitten loppu viimeistään siihen kun taas maanataina kello soi ja piti jaksaa. Hymyillä. Elää kulississa. Kaikki hyvin. Kukaan ei ymmärrä, saatika yritä.

Mä en oikeestaan muista mikä mut sai raahautumaan eteenpäin. Miten selvisin siitä. Vai olenko vieläkään. mutta välillä tuntuu että voin olla vaan oma itseni - itselleni. mulle mun ei tarvi todistaa mitään, ei tarvi esittää, ei yrittää olla kaunis, lahjakas, taitava, paras. Vieläkin tänä päivänä painan oven kiinni, makaan sängyllä, keskityn vaan siihen miltä musta tuntuu, mitä MÄ haluan, mikä mä olen. Työnnän pois sen mikä mun haluttais olevan. ja sitten kun olen tarpeeksi kauan siinä sängyllä maanut, itkenyt, nauranut, ajatellut, nousen ja sanon että mä olen tämmönen, minkäs sille voin. Itken jos tuntuu, nauran jos tuntuu.

Tsemppiä sulle Enkeli ilman siipiä. Mä toivon että sä löydän sen mikä tuo sulle sisäisen rauhan. Olkoon se sitten sinä itse tai vaikka kadulla vastaan tuleva joka hymyilee sinulle ystävällisesti. Ihan sama mikä, kunhan se on jotain mikä on sulle ittelles tärkee asia. Ja auttaa jaksamaan. 🙂🌻

Käyttäjä Soolo kirjoittanut 18.10.2005 klo 16:09

Mä löysin yhen vihon tänään, se oli vihko mun fiiliksistä ennen sinne sairaalaan menoa ja sen aikana. Surkeita piirustuksia pitkiä tekstejä, olin näyttäny sen mun omallehoitajalle, joka järkytty siitä ja määräs reilun kuukauden lisä aikaa hoitoon. Mä olin ihmeissäni, en mielestäni ollu kirjottanu mitään normaalista poikkeavaa ja nyt kun mä katson tätä, mun mustaa kirjasta, näen saman mitä se hoitaja, mutta sillon, kun masennus oli pahimmillaan, mä olin niin turta, että sokeuduin omalle pahalle ololle. Ja niin tylsältä, kun tää neuvo susta voikin kuullostaa, niin kirjotappa ylös aina kun on just noita sun fiiliksiä...mulla on puolet sivuista revittyinä, mustaksi tuhrittuja tekstejä ja isoja kirjaimia jotka sano, mä vihaaaan mun elääämäää miksi mä en vois van kuolla pois!!! *ja paljon kiroilua, se autto ainakin mua...ja kun hoitaja kysy mitäs kuuluu, ja kysy sitä vihkoa se selvis siitä, se oli ainoo tapa millä se sai muhun yhteyden, kun ainoat sanat joita ensimmäisinä viikkoina käytin olivat...nii, ehkä, en tiiä, ei mulla mikään oo....
Ja mä en ole mikään ujo tapaus...mutta tämä musta kirja kerto kyllä kaiken, ja enää se onkin vaan karmiva muisto laatikon pohjalla.

Toivon totisesti, että tuut saamaan tarvitsemaas apua, josta sä koet hyötyväsi parhaiten. Älä jää ongelmies kanssa yksin *kokemusta on*

Käyttäjä Enkeli_ilman_siipiä kirjoittanut 24.10.2005 klo 20:16

Kiitti teille, jotka ees yritätte auttaa mua ja jotenkin toi on jo sellainen jännä henkinen tuki ku rohkaistaan 🙂🌻
Mun tie on tullu loppuun pahimmas vaihees, nii mä ainaki haluan uskoo... Mun itsetuhoni puhkes taas syysloman alkaessa ku olin perjantaina juomassa, siinä sitte itkun keskellä hätä itellänikin soitin siskolleni et haluun tappaa itteni, hätiin se tuli. Ja seuraavana päivänä sitte mentiin äitin ja siskon voimin keskussairaalaan päivystykseen viiltojen ja itkujen kanssa ja sieltä päivystävälle psykologille juttelemaan. Oli niin vaikee ku piti puhuu viiltelystään ja kaikesta äitin ja siskon kuullen. Se oli kova isku koko mun olotila äitille, se oli niin luullu et mun masennus jo meni ohi, mä olin kuulemma ollu taas niin iloinen ja positiivinen oma itseni mitä ennen kaikkea tätä olin ollu. Niihä mä kai olin, ku oikein yritin hymyillä nätisti ja olla muitten mukana, näyttää/esittää et tässä ei oo mitää hätää ja kaikki on niin valtavan ihanaa, vaik sisällä taisteltiin koko ajan... On tietysti hyviä hetkiä ja päiviä ku kaikki on helpompaa 🙂 Mut sitten hetket ja päivät ku kaikki on nii turhaa, oon nii väsyny etten jaksa edes ajatella nousevani ylös tai tekeväni yhtää mitää 😴
Nyt mulla sit on mielialalääkitys taas päällä, nukahtamislääkkeitä syön, käyn terapiassa kerran viikkoon... Osastolle en halua, vaikka välillä ne haluis mut varmaan sinne, se on mun rajani, sinne en mee...

Siitä kirjottelusta sen verran, et oon mä sitäki tehny omalla tavallani... Musiikki vie mua kovasti eteenpäin ja sen avulla osaan käsitellä tunteitani 🙂

Ehkä tää tästä viel joskus, henkisesti kuollu mut kyll viel joku ehkä joku päivä saa mut herää eloon takaisin ja silloin mä muistan koko sydämmelläni teitä jotka halusitte auttaa ja rohkaista mua ku mikää ei tunnu miltään 🙂🌻