Seksuaalista väkivaltaa?

Seksuaalista väkivaltaa?

Käyttäjä Murusiaonnesta aloittanut aikaan 27.05.2024 klo 10:51 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Murusiaonnesta kirjoittanut 27.05.2024 klo 10:51

Ajattelin kysyä, onko muilla kokemuksia tästä aiheesta tai näkemyksiä mun tilanteeseen. Eli oon aika vasta tajunnut, että etenkin nuorempana mua on tosi monet miehet painostaneet / ”pakottaneet” seksiin. Saan niistä tilanteista edelleen jopa vuosia jälkeenpäin ahdistavia takaumia ja edelleen lamaannun, jos vaikka baarissa joku tulee ahdisteleen tai jos nykyisen miesytävän kanssa edetään seksin aikana liian nopeasti, tms. En siis osaa sanoa ei tai yhtään pitää omista rajoistani kiinni. En kuitenkaan oo ihan varma, että onko näissä mun kokemuksissa kyse seksuaalisesta väkivallasta, raiskauksesta puhumattakaan.

Mua on siis edelliset kumppanit mm. työntäneet väkisin sängylle tai pöytää vasten, alkaneet kysymättä riisumaan ja koskettelemaan esim. rinnoista ja alapäästä kun oon ollut puoliunessa, vihjanneet että mulla on toinen mies jos oon kieltäytynyt seksistä, työntäneet luvatta sormet mun sisälle kun ollaan katseltu yhdessä jotain tv-sarjaa sohvalla, jne. Ennen nykyistä miesystävää KUKAAN ei oo kysynyt multa suostumusta tai onko joku asia X ok tai tuntuuko musta edes hyvältä. Toki en itsekään jotenkin pystynyt sanomaan ei, vaan lamaannuin täysin ja ne asiat vaan tapahtui. Näistä tilanteista on jäänyt tosi ahdistunut olo ja häpeä siitä, että mulle on tapahtunut vastaavia tilanteita lukemattomia kertoja. Edelleen kohtaan seksuaalista häirintää käytännössä aina, jos lähden kavereiden kanssa vaikka opiskelijatapahtumiin ja mulle on jäänyt olo, että vaikutan miesten silmissä jotenkin halvalta tai huoralta, koska en vaan saa olla rauhassa.

Tää kaikki vaikuttaa muhun yhä tänäkin päivänä. Usein tunnen häpeää jopa siitä, kun nautin seksistä nykyisen kumppanin kanssa. Siitä tulee jotenkin likainen olo, kuin naisena en saisi nauttia seksistä tai oon jotenkin halpa ja huono. En osaa yhtään puolustaa itseäni just jos joku vaikka ahdistelee tai kourii, koska lamaannun ihan samalla tavalla kuin silloin edellisissä tapailusuhteissa. Silti usein mietin, että oon vaan kuvitellut ja keksinyt kaiken tai että kaikki on ollut mun syytä. En oo ikinä käsitellyt näitä asioita, vaikka ekoista huonoista kokemuksista on jo vuosia aikaa. Edelleen kun niiltä ajoilta palaa muistoja mieleen, sydän alkaa hakata tuhatta ja sataa ja joskus alkaa jopa oksettaa ja tulee sellaista paniikin tunnetta. Onko muilla täällä vastaavia kokemuksia?