Olen 18-vuotias ja nyt kun muistelen elämääni taaksepäin, olen aina pelännyt sairauksia. Ja aina olen tuntenut itseni jotenkin kipeäksi, aina olen ollut tutkimassa oireitani. Aina olen myös huolestunut ihan tajuttomasti ihan pikkujutuista.
Nyt kuitenkin tää mun pelkoni on mennyt jo vähän yli.
Löydän itsestäni merkkejä tappavista taudeista. NOPEASTI TAPPAVISTA.
Aivokalvontulehdus, verenmyrkytys.. Sisäinen verenvuoto, aivoverenvuoto…
Vähän kun on pahaolo sen on pakko olla jotain vakavaa.
Jos päätä särkee, se ei voi olla mitään muuta kuin aivokalvontulehdus.
Heikottaa, pyörryttää… Kuolema ei voi olla kaukana.
Kurkkua kuristaa, ei voi olla hyvä merkki.
Ja tää jatkuva kuumeilu… Tiedän että se on varmaan vaan stressiä, mutta pelottaa…
Olen käynyt lääkärissä, useinkin, ja no… Kyllähän se auttaa hetkeksi, mutta sitten pelko tulee taas ja uusia oireita ja siinä sitä sitten taas ollaan paniikin partaalla. Hulluinta on se että mä tiedän kyllä syvällä sisimässäni ettei mulla ole mitään tappavaa sairautta. Mutta kun olo on kokoajan niin väsynyt, jaksamaton… Joka paikkaa särkee, on huono olla. Jos käyn lenkillä, jalkani ovat niin heikot illalla etten pääse sängystä ylös. Lämpöäkin on joka ilta melkein..
Inhottavinta on se että mulla saattaa olla pari hyvää päivää, kun pystyn olemaan normaalisti. Mutta aina niiden jälkeen tulee niiiiin surkea olo, etten tiedä mitä tekisin.
En pysty nukkumaan kun mietin tauteja mitä mulla saattaa olla.
Tauteja mihin saatan kuolla minä hetkenä hyvänsä.
Tauteja mitä lääkärit ei vaan löydä musta…
Muista saattaa tuntua siltä että keksin väkisin itselleni jotain oireita tai tauteja. Siltä se varmaan oikeasti vaikuttaa, en voi sanoa muuta. Mutta mulle ne oireet on totta, mä tunnen ne kivut ja vihlaisut ja heikkouden ja kuumeen. Ne on olemassa, mutta ehkä ne ei ole niin vakavia mitä mä kuvittelen. Silti menetän uneni ja elämäniloni pelkoni takia. En enää uskalla nauttia mistään, kun pelkään että sitten tapahtuu jotain pahaa. Ihan typerää ja turhaa, pelätä turhaan. Mutta mistä sitä ikinä tietää?
Onko täällä ketään muuta joka pelkäisi sairauksia?
Mun pelkoni on vaan ihan sairaanloista, se vie kaiken mun elämästä kun vaan huolin ja mietin ja tutkin oireitani ja yritän diagnisoida mistä on kyse.
Jos on, niin millaisia sairauksia te pelkäätte? Ja millaisia oireita teillä on?
Kiitos kun sain taas avautua tänne, ja kiitos jos joku lukee ja vastaa☺️❤️