saako mistään apua
On ikävä lukea kokemuksianne. Olen itse viillellyt kohta kolmisen vuotta, aina välillä on tullut pidempiä taukoja mutta se tapa vain palaa… Olen käynyt koulupsykologin luona, ja tällä hetkellä se tuntuu hyvin turhauttavalta. Kävin koululääkärillä, joka kirjoitti lähetteen psykiatriselle klinikalle, jotta pääsisin psykiatrin luokse ja hänen kanssa voitais aloittaa jonkin sortin terapia. Lähete tuli kuitenkin takaisin ja siinä sanottiin että mun pitäis hoitaa asiat koululääkärin kanssa. Koululääkäri sanoi kirjoittaessaa lähetettä, ettei itse ole alan ammattilainen, joten ei pysty auttamaan. Lähetteen takaisin tulon yhtenä syynä oli ilmeisesti se ettei minulla aloitettu masennus/unilääkkeitä. Tämä kaikki turhauttaa todella paljon. Minulla kesti pitkään hakea apua, koska en pitänyt ”oireitani” ja ”ongelmiani” tärkeinä tai tarpeeksi suurina. Jotenkin yksi ystävä sai minut kuitenkin menemään psykologin luokse, joka sai taas minuun vähän uskoa, että mun asiat on tärkeitä ja suuria. Nyt lähinnä sellainen tunne, etteivät ne ole. Jotenkin hirvittävän hylätty olo. Tuntuu että olen suurennellut asioita, ja kaduttaa että olen apua ylipäätään hakenut. Järki sanoo, että tämä on naurettavaa, mutta en osaa ajatella muuten. Jos tekisin itsemurhan tai yrittäisin saisin varmaankin heti apua…