pudonnut kelkasta elämässä
Niin, enpä oikein keksinyt miten otsikon muotoilisin. Musta tuntuu että mulle on käynyt juuri noin. Viime keväänä kirjoitin itseni ylioppilaaksi melko hyvin arvosanoin siihen nähden, mitä kirjotuksiin panostin. Ajattelin heti että pidän välivuoden koska opiskelu ei houkutellut enkä tiennyt minne edes haluaisin. Välivuoden alku ja kesä olivat mukavaa aikaa, ”sai” vielä ottaa rennosti. Syksyn tullen oli tarkoitus mennä töihin, mutta tässä sitä ollaan uuden vuoden alussa työttömänä. Syynä on oma laiskuuteni ja mukavuuskynnyksen ylittäminen. Olen yrittänyt parista paikkaa kysellä töitä ja lähetellyt hakemuksia ja olin vuokratyöfirmaankin haastattelussa. Täytyy myöntää että en ole ollut niin ahkera työn haun suhteen kuin pitäisi. Ja se hävettää. Kohta 20-vuotias tyttö asuu porukoidensa nurkissa ja nyhjöttää kotona. Tunnen itseni hirveeksi epäonnistujaksi, alan syrjäytymään, ellei se ole tapahtunutkin jo. En saa elämästä kiinni. Lisäksi olen ollut masentunut silloin tällöin ja nyt on taas yksi masennuskausi iskenyt. Syynä ovat rakkaushuolet, joita olen vuoden ajan potenut erään henkilön takia, se on ollut ehkä kovin paikka mulle. Itsetuntokin on ihan nollissa ja tunnen itseni niin huonoksi. Murjotan vaan kotona ja äitikin tokaisi että ”älä ryve tossa itsesäälissä”. Mulla on taipumusta siihen ja sekin hävettää mua. Vanhempienkin kanssa on kränää, juuri tämän työttömyyteni takia. Kaikilla kavereilla/tutuilla on elämässä edes jokin suunta, heillä on opiskelupaikka, oma asunto, poikaystäviä. Minun elämäni junnaa paikoillaan, eikä mulla ole mitään sisältöä elämässäni. Nään kavereita viikonloppuisin mutta siihenkään ei ole enää varaa koska en ole töissä.
En saa otettua itseäni niskasta kiinni koska pelkään. Pelkään tulevaisuutta ja pelkään jopa hakea töitä, koska olen erittäin itsevarma itsestäni. Sekin on periaatteessa vaan tekosyy, pitäisi vaan pakottaa itsensä tekemään jotain. En tiedä yhtään minne haluan opiskelemaankaan Olen vaan itkenyt päiväkausia ja itsetuhoisiakin ajatuksia on käynyt mielessä. En silti kuitenkaan tekisi mitään. Puhun usein äitilleni ja olemme läheisiä, mutta nyt meillä on taas se vaihe kun huudamme toisillemme. Perheellämme on aina ollut hyvät välit ja muutenkin kaikki hyvin, mutta nyt on ollut taloudellisia vaikeuksia ja saan kuulla työttömyydestäni.
En tiedä mikä pointti tälläkään oli. Ois kiva kuulla onko/onko ollut muita samassa tilassa ja miten ootte selvinneet?