Pitkään jatkunut masennus
Hei! Olen 14 vuotias tyttö ja olen tuntenut itseni masentuneeksi jo reilun vuoden ajan. Olen myös viillellyt satunnaisesti. Olen helposti stressaantuvaa tyyppiä ja arkena olen kokoajan ahdistunut ja väsynyt. Olen puhunut vanhemmilleni ahdistuksesta, mutta he eivät tunnu ottavan sitä vakavasti. Nyt tuntuu, että viimeviikojen aikana olo on pahentunut huomattavasti ja tiedän, että keskustelu jonkun ammattilaisen kanssa voisi auttaa. En vain tiedä miten kertoisin vanhemmilleni. Varsinkin äitini kanssa olen tosi läheinen ja voimme puhua lähes kaikesta mutten silti tiedä miten kertoisin tai mitä sanoisin. Äitini näki kerran viiltelyhaavani ja ilmeisesti säikähti ja sen takia huusi minulle ja uhkasi lähettää psykiatrille. Haluaisin kyllä puhua vaikka psykiatrille, mutta äitini suhtautuminen pelottaa, jos ja kun hän ajattelee voisansa uhkailla minua psykiatrilla. Tästä on kyllä jo aikaa. Kavereita minulla ei paljoa ole, kun olen perusluonteeltani introvertti ja masennuksen aikaan varsinkaan en ole jaksanut kenenkään kanssa olla tekemisissä. Mitä siis kannattaisi tehdä/miten voisin puhua vanhemmille? -help me