Hei IisaMari,
Minullakin kirjoittaminen on ainakin vahvempaa kuin puhuminen. Sosiaalisissa vuorovaikutustaidoissa on siis parannettavaa, kun ei kavereitakaan oikein ole. Joskus harvoin näen jotakin. Haluaisin vähintään joka viikko olla jonkun kanssa, mutta kenelläkään tutullani ei ole aikaa. Minulla ei ole myöskään läheistä ystävää/kaveria olemassa, kenelle voisin puhua koko ajan kaikista asioistani. Olisi mukavaa löytää uusia kavereita, joiden kanssa voisi oikeasti olla =).
Tukihenkilön kanssa oli aluksi mukava laittaa viestiä muutamaan kertaan, mutta sitten se alkoi toistaa samoja kysymyksiä ja puhe alkoi mennä vähän turhauttavaksi. En oikeastaan tiedä mitä apua häneltä oikeastaan lopulta hain. Niinpä jatkoin vain täällä kirjoittamista, kun täällä on kuitenkin enemmän ihmisiä ja tulee tällöin myös monipuolisempia vastauksia.
Toivottavasti saat lakin keväällä. Paljon onnea! 🙂. Itse tavoitteenani on päästä 2.asteen koulutuksesta ennen joulua. Pitää vain jaksaa lukea tentteihin ja takoa tietoa päähän jotenkin käytännön kautta. Teoriamaailma ei oikein istu minulle, siksi en lukiossakaan pysynyt. Tietty masennus on vaikuttanut myös muistiin ja yleiseen jaksamiseen.
Mitäköhän mukavaa keksisin itselleni viikonlopuksi. Viikonloput ovat aina niin raskaita olla yksin. Jotain tekemistä pitäisi kyllä kehittää. Tiedän sen, että yksin en saa olla paljon, koska silloin pääni alkaa pohdiskelemaan kaikkea negatiivista. Mitä sinä teet viikonloppuisin?
Hei Darkness,
Onko sinulla kavereita joiden kanssa vietät aikaa? Suosittelen, että kannattaa vaan alkaa avautumaan ihmisille ja oppia puhumaan heille, jos sen tarvetta on. Täällä ainakin sinua ihmiset kuuntelee. Olet siis oikeassa paikassa kirjoittelemassa. Myös voi miettiä auttaako menneisyydestä puhuminen vai pääseekö ns. helpommalla ajattelemalla enemmän tulevaisuutta. Kaikilla jälkimmäinen ajattelutapa ei toimi, niin kuin ei minullakaaan. Minun tapauksessani ajattelen kyllä tulevaisuuttakin, mutta vain vähän eteenpäin (usein vain päivä, pari kerrallaan). Ennen olin kova suunnittelemaan aina kesäloman loputtua seuraavaa kesälomaa 😀. Nykyään se ei enää toimi. Yritän pohtia myös menneisyyteni asioita, jotka ovat jääneet harmittamaan minua, joita pyrin ratkomaan. Kun menneisyydessäni ei kummittele enää mitään negatiiisia asioita, minun on helpompi mennä eteenpäin. Se tuntuu minusta hyvältä päämäärältä. Joskus keskityn taas tulevaisuuteen liikaa, jolloin itsemurha-ajatukset tulevat itselläni helposti pintaan. Välillä tuntuu siis siltä, että tulevaisuuteni näyttää erittäin negatiiviselta eikä ilonaiheita ole lähellä. Ajattelelen, etten ikinä tule olemaan enää niin iloinen, mitä olin yläkoulussa.
Toivon kuitenkin, että tulevaisuudessa on paljon onnea ja iloa, ja masennuskin haihtuu kauas pois. Perheen perustaminen tuntuu minusta kyllä mahdottomalta, mutta eipä sillä mikään hoppu vielä ole. Eikä kaikki ihmiset välttämättä haluakaan ikinä perhettä 😀. Tuntuu vain siltä, etten kestäisi nähdä joka päivä samaa ihmistä yhä uudelleen. Rakkauden ymmärrän ja olen kokenutkin sen hieman etäsuhteessa, mutta en silti ymmärrä miten ihmiset jaksavat olla toistensa kanssa iäisyyden. Olen huomannut, että siinä asiassa taidan tarvita vaihtelua. Yksin tällä hetkellä elelen, mutta tämä kyllä tuntuu liian yksinäiseltä. Voi olla, että soluasunto voisi olla minulle parhain tässä vaiheessa, jos sieltä löytäisi jonkun kaverin. Nyt en kuitenkaan ole muuttamassa tästä pitkiin aikoihin. Poikaystävä tuntuu jotenkin ällöttävältä. Tai riippuu varmaan millainen se olisi. Ehkä kaipaan kuitenkin enemmän kavereita tässä vaiheessa ympärilleni. Pitää myös osata olla itsensä kanssa, jos muidenkin kanssa täytyy olla.
Minkä ikäinen muuten Darkness olet? Oletko tyttö vai poika? Olisi mukava tietää enemmän ihmisestä jolle puhuu, osaisi tulkita paremmin asioita. Itse olen tyttö ja 20 vuotta. Tällä hetkellä käyn 2. asteen koulutusta. Aikaani kulutan lähinnä kouluasioiden ja leffojen kimpussa.