Pelkään jääväni yksin!

Pelkään jääväni yksin!

Käyttäjä ma-ri aloittanut aikaan 29.11.2008 klo 13:33 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä ma-ri kirjoittanut 29.11.2008 klo 13:33

Aloin kesän aikana seurustella ja elämäni hymyili nyt kuitenkin kaikki on mennyt päin mäntyä! Poikaystäväni on tukemassa minua ja haluaa auttaa, että oloni paranisi. Vanhempani ja ystäväni ovat tukena. Mutta aina kun alan selittää olostani jollekin he ymmärtävät sen väärin ja yrittävät antaa neuvoja, mutta oloni vaan pysyy samanlaisena. En enää tiedä mitä sanoa tai mitä tehdä menen vaan muiden toiveiden mukaan ja yritän olla ajattelematta itseäni. Olen käynyt terveyskeskuksessa ja sain sieltä lääkkeitä. Kun sain lääkkeet parin päivän päästä söin kaikki ja jouduin sairaalaan. Kävin koulupsykologilla, mutta en tuntenut että hän ymmärtää. Tällä hetkellä en pysty käydä koulua enkä töissä. Tunnen itseni ahdistuneeksi ihmisten seurassa, koska en pysty olemaan normaalisti. ☹️ Pelkään, että oloni ei parane, koska kukaan ei kunnolla ymmärrä ongelmaani. Mikä neuvoksi? 😯🗯️

Käyttäjä sin-sa kirjoittanut 30.11.2008 klo 10:48

Minua ainakin auttoi, kun pääsin osastolle samalla lailla tuntevien ihmisten kanssa. Olen 16, joten pääsin nuortenosastolle, jossa oli ihan kuin kotona. Sain pysähtyä hetkeksi.
Jos sinä et jaksa, ota suosiolla sairaslomaa. Se ei ole muiden asia, mitä sinun pitäisi tehdä ja millainen olla. Tee hauskoja asioita, nuku koko päivä jos väsyttää, älä välitä muista. Minä itse en osaa edes sanoa ei, mutta joskus mun on vaan laitettava kännykkä pois päältä ja tehtävä jotain kivaa. Minull on aina tyhjä olo, kuin ei tuntisi mitään, mutta kyllä vielä muistan, mikä oli kivaa kun olin terve. Pakko yrittää edes piristää itseään.
Mulla on ollu hankalaa, kun ei jaksa mennä töihin opiskelun lisäksi. Rahaongelmat on saanu mut jo kerran yrittämään itsemurhaa. Mutta miten raha voi merkitä niin paljon? Halusin tappaa itseni rahan takia. Kyllä se varmaan on totta, että masentuneena koittaa ettiä iloa ostamalla kaikke, kun ei kerran mistään saa oikeaa iloa.

Musta tuntuu, että tämä teksti on jotenkin vihaisella sävyllä kirjotettu, joten anteeksi. Ja iso halaus!

Käyttäjä Whatever kirjoittanut 30.11.2008 klo 13:23

ma-ri, voisitko selittää enemmän ongelmastasi? En oikein saanut viestistäsi käsitystä mik' se on. Mitä lääkkeitä sait, miksi söit ne kaikki? Yrititkö itsaria? Minkä ikänen oletkaan?

Mun vuoro ehkä kertoa itsestäni, eli 24-vuotias masentunut, rajatilahäiriöinen "bulimikko". Muut häiriöt on diagnosoitu, mutta bulimia on kuulemma vain oire rajatilahäiriösssä. Mä haluaisin yrittää auttaa sua, mutta se oli tuolla viestilläsi aika mahdotonta...

Pelkäät jääväsi yksin, en yhtään ihmettele tunnettasi. Jos on ongelmia, sitä pelkää juuri sitä, että muut eivät jaksakaan enää olla sun tukena. Muista kuitenkin että läheisesi välittävät sinusta. Niitä kiinnostaa sinun asiasi. Joskus tulee tunne ettei kukaan ymmärrä tai että kaikki käsittävät väärin, oletko koettanut sanoa että sory, en mä ihan tota tarkoittanut.

Hyvä kuitenkin että tänne kirjoitit, tämä on paikka jossa voi tulla ymmärretyksi.

Voimia elämääsi!🙂🌻