Pakkoajatukset

Pakkoajatukset

Käyttäjä lindsay aloittanut aikaan 17.03.2008 klo 01:24 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä lindsay kirjoittanut 17.03.2008 klo 01:24

Mua on häirinny pitkän aikaa pakkoajatukset. Kaikki lähti kai siitä ku siivosin yks päivä ja sitte äiti paiskas oven kii ku se puhu puhelimessa ja olin tulos sen huoneesee imuroimaa. Jotenki pelästyin kai siinä ja olin kiihdyksissäni ja mielee tuli sanat ”tapan sut”. Se oli kauheeta je pelästyin sitä koska en mä oikeesti ajattele tollee. Ja toi oli ihan naurettavan pieni juttukin mistä ”suutuin”. Kerroin äitille ja äiti loukkaantu ja pelästy sitä ja sano että ”älä puhu mulle” ja pelkäsin kauheesti. Saatiin sovittua ja sanoin äitille että en mä tietenkää oikeesti tarkottanu sitä.
Jonkun ajan päästä tosta olin kerran menos nukkumaa tosi myöhää. Vasta aamulla kuuden aikaa ja sitte just ku olin käymäs nukkumaa nii mun mielee tuli sanat ”tapa äiti” ja pelästyin sitä niin paljon että alko ahdistaa.. Mistä se oikee tuli? En mä oikeesti ajattele näin! Oli pakko kertoo äidille parin päivän päästä ja äiti ymmärs täysin ja lohdutti.
Sen jälkee mulla on tullu jonkinlaisina tällasia ajatuksia ja muita häiritseviä ajatuksia. Ne tulee yleensä aina yöllä ku oon yksin. Ajattelen jotai että jos mä tästä nousen ja teen jotai kamalaa? Mielee tulee kauhukuvia ja ajatuksia. Tätä on ihan hirveetä kirjottaa☹️ Pelkään että mussa on joku ”paha” sisällä ja mä sekoon tai jotai. Kerran katoin dokumentin John Lennonin murhaajasta ja se murhaaja selitti jotai kui sillä on kaks persoonaa ja ääni sen sisällä käski murhaamaa Lennonin. Mun ei ois pitäny kattoo tota dokumenttia, se jäi kummittelemaa mun päähän.
Pelkään et mulle tulee joku skitsofrenia tai joku. Luin jostai että pakkoajatukset voi olla joku ensi oire. Mua pelottaa kauheesti, onko ketää muita joilla samanlaista? Ootteko saanut apua ta ootteko saanu ajatuksia itse pois?

Käyttäjä Azul kirjoittanut 18.03.2008 klo 21:08

Hmm... Tämän viestiketjun pohjalta mua alkoi kiinnostaa pakkoajatukset. Luin netistä jotain tietoa ja jossain määrin löysin siitä itseni. En mä ole kyllä koskaan aikaisemmin edes miettinyt, että minulla voisi olla jonkinlaisia pakkoajatuksia. 😐

Mäkin olen joskus huomannut ajattelevani: "tapan sut" tms. jossain tilanteessa. Kyllä mä olen aina tiennyt, että en oikeasti tee mitään niin kamalaa. Jostain syystä joskus vain mun päässä on sellaisia ajatuksia. Tämä ei tosin ole kovin yleistä. En mä muista edes mitään erityistä tilannetta.
Toisaalta tähän samaan asiaan taitaa liittyä se, että mä kuvittelen usein itseni satuttamista. Mä kuvittelen viilteleväni pahasti itseäni, työntäväni sormet kurkkuun tai hakkaavani hulluna betoniseinää. Tällaisia ajatuksia on aika usein ja ne voivat tulla esim. koulussa oppitunnilla. ☹️ Yleensä sitä ennen on joku asia mennyt pieleen tai on muuta sen tyyppistä tapahtunut.

Mä aloin miettiä myös toista asiaa tämän viestiketjun myötä. Esim. koulussa mulla on pakonomainen tarve tarkistaa ennen oppitunteja, että kännykkä on äänettömällä. Mä otan vähän väliä kännykän taskusta ja katson, että se on varmasti äänettömällä. Tuota saattaa tapahtua lähemmäksi kymmenen kertaa ennen joka ikistä tuntia.
Mä tarkistan myös monta kertaa iltaisin ja aamuisin, että on varmasti kaikki kirjat repussa. Niin ja, illalla pitää varmistaa monta kertaa, että herätys on varmasti päällä.

Mä olen aina ajatellut, että mun "ongelmat" johtuvat ainakin suurimmaksi osaksi huonosta itseluottamuksesta. En mä niitä ole koskaan sen enempää miettinyt. Vasta tämän viestiketjun pohjalta aloin miettiä, että voiskohan mulla ollakin pakkoajatuksia tms. 😐

Mä en yhtään tiedä kirjoitinko nyt oikeasta asiasta tähän viestiketjuun. En mä tiedä, mikä mua pohjimmiltaan vaivaa. Musta vaan tuntu sille, että haluan kertoa muille omia ajatuksiani.

Käyttäjä halaamua kirjoittanut 30.03.2008 klo 00:00

Kertokaa jollekulle noista ajatuksista. Mä olin hiljaa ja lopulta en jaksanu enää ja loppujen lopuks vietin 2 kk sairaalassa. Googlettakaa sanoilla OCD (obsessive compulsive disorder) ja pakko-oireinen häiriö, silleen löytyy tietoa tuosta.