Paineet voi purkaa monella tapaa, minä suosin sitä, että valvoo kunnes nukahtaa.
En edes tiedä mistä aloittaa. Olen 19 vuotias tyttö. Kävin ala-asteen lopulla ja yläasteen alussa juttelemassa ensiksi kuraattorin kanssa ja myöhemmin terapeutin ja lopulta lääkärin. Ongelmat alkoi sekavasta perheestäni ja stressistä koulun ja kasvamisen takia. Matkan varrella minulle kehkeytyi paniikkihäiriö, yleinen ahdistuneisuus häiriö, sekä bulimia.
Tästä kaikesta olin päässyt jo yli ja kaikki oli hyvin. Aloitin viime syksynä viimeisen vuoden amiskassa, jolloin minulle iski järkyttävät uniongelmat, paniikki kohtaukset ja hallitsematon oksentelu aina itkiessäni. Ajattelin näiden olevan vain oireita stressistä, kunnes aloin taas yhtä äkin viiltelemään itseäni ja havahduin hajotettuani suutus päissäni useita tavaroita. Ajattelin edelleen tämän oleva ohi menevää, pelkoa vain työelämään siirtymisestä, kunnes poikaystäväni löysi minut partaveitsen kanssa kylpyammeesta.
En tajunnut edes itse miten vakavaksi tämä on mennyt, uskottelin ja esitin niin kauan muille olevani kunnossa, että aloin uskoa siihen jo itsekin.
En tiedä mitä tehdä, pelkään että hankkiessani apua, menneisyyteni takia joudun heti laitokseen…
Kiitos. Ja anteeksi sekava selitys, en oikein osaa avautua.